Gösfiske 2010-07-20

Dax för lite vertical igen..Sjön ligger nästan helt vindstilla...
Robin och Ante hade varit ute och fiskat på förmiddan. Då hade dem fått ca 10 gäddor..
Dem kanske inte var så sugna på att följa med, Men jag frågade iaf..Dem kom som spjut när jag tala om att vi skulle ut och verticala.

Forsa hämtade upp mig så vi kunde hämta båten..
Nu var det dax tänkte jag..Vi provade alla möjliga djup och hade rätt mycket kontakt och tapp.
Men inga som ville sitta kvar.
Forsa klipper första vid ca 7,2 meters djup.
Robin tappar än lite mindre vid båten..
Forsa klipper även andra fisken med och det blev allt för kvällen..
2st Gös i båten för Fors..Dem sista dagarna har det varit jävligt trög fiskat.
Men måste säga att gös fisket har varit rätt bra iår över lag.
Har varit rätt många i båten över 5kg

Nu kommer det ta en stund tills nästa pass..Tar lite semester från fisket nu när det är dax och jobba en vecka och sen öland ett par dagar.

Dem största Gösarna Hittills i År.

Robban      7,1kg
Haag          6,5kg
Jag           6,18kg
Fors              6kg
Ante.H       5,2kg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0