Roligt Skärgårds Fiske...

klockan ringde 05:50 och det var dags att gå upp.. Jag var rätt trött men efter en kopp kaffe och vad som väntade så blev man ganska pigg igen..
Gjorde i ordning allt och åkte mot stan. Hämtade upp marcus och åkte mot skärgårn.
Idag hoppades vi på bra fiske. Väl framme så lasta vi i allt och började bli redo för dagen..Men då precis innan vi skulle traila ner båten så började det nästan koka i vatten ytan.
jag sa till marcus att jag var tvungen att ta ett par kast och se var det va..Satt på en liten reflex spinnare och det small direkt. En fin liten abborre.


Nu blev Marcus oxå sugen.. Det blev 10st olika storlekar på en liten stund + en liten gädda.
Nu var vi tvugna att dra iväg och fiska det vi kom hit för.. Lite skärgårds gädda..
Det började rätt bra och lite segare mot eftermiddan.
Det blev totalt 15 st gäddor och storleken på dem var ju inte dem största direkt. Men det var verkligen fart på dem små gröna.. Och vi hade jävligt skoj denna dag iaf.. Jag fick också haveri på min jerk rulle och tur var ju att man hade sin gamla Tgc med sig.
Se om man kan försöka att  lämna in den.. Bromsen är verkligen skit hemlig och jag får iaf inte ordning på den...





Det var ju inte dem största gäddorna men det är roligt när det smäller lite och inte är helt dött..
Det känns som höst fisket är på gång iaf.



Kommentarer
Postat av: Rickard

Hej Jonas!

hör av dig om du vill ha med dig en fiskeamatör är jäv... sugen på att komma ut i skärgårn o fiska gädda igen.

2010-09-12 @ 18:47:52
Postat av: Pysseliten

Snacka om fisketur!:)

2010-09-12 @ 21:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0