Fiske 2011-08-20

Tänkte jag skulle fiska men det blåste rätt så mycket. Åkte ner på eftermiddan till sjön för att se hur mycket vågor det var. Det kan nog funka och jag ringde till Rickard. Rickard var sugen och vi träffades där nere strax efter kl 19.
Vi begav oss utåt men det blåste för mycket och då bestämde vi oss att vi skulle inåt för att fiska lite abborre. Det gav tyvärr inga resultat på den platsen och vi prova det mesta.
Lite senare åkte vi utåt igen eftersom vinden hade lagt sig. Vi hade lite kontakter men inget som vilje sitta kvar. Det var väldigt svår fiskat för vinden blev krafigare och kraftigare. Var tvungen att ha 25 grams huvud för att känna botten. Rickard lurar på en och jag frågar om jag ska ta fram stora håven. Rickard svarar " Det behöver du inte göra för den är nog inte så stor" ok tänkte jag och var reda med håven. Efter en stunds drillning så kommer fisken upp.
Ganska kort gös men kraftig. Jag såg direkt att det var Pb för Rickard och vågen stannade på 5,8kg.
Rickard blev kalas nöjd och det är skoj när det kommer upp stor fisk. Grattis till en fin fisk.
Efter en stund får jag en gös som hugger vid båten. Tyvärr släpper den vid ytan. Så för min del blev det blankt i protokollet. Synd att vädret var katastrof igår..





Kommentarer
Postat av: Rikard

Snyggt! Det blev en riktigt fin, var riktigt segt den här turen tyvärr... många som var uppe och kollade men de verkade inte vidare hungriga...

2011-08-22 @ 17:44:34
URL: http://fishseekers.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0