Fiske 2011-08-30


Jag och Matte hade bestämt att vi skulle ta ett prov pass på gädda i skärgården idag. Vi åkte vid 7 hugget och var framme strax efter kl8. Hur ska detta gå idag då..? Det skulle vi snart få veta.
Det var endast lite krusning i vattnet och mulet väder men fortfarande ganska varmt i vattnet. Lodet visade 18,8 grader och det är ju ganska varmt för gädda. Det var också riktigt grumligt i vattnet idag och det är inte jag så förtjust i..
Fisket var jäckligt trögt med endast 3st gäddor och några tapp. Det som vi fick fisken på idag var endast tailbeten. ( Zam tail för min del) Det blev en ganska så kort tur eftersom jag skulle jobba på eftermiddan. Vi traila upp båten strax innan kl 12. Precis innan vi tog upp båten så fiskade vi lite i närområdet. Där hade jag en gädda som jag tappade som klev på igen och gjorde roliga konster för oss över vatten ytan.. Riktigt häftigt att se.
Gäddfisket kommer snart igång känner jag när tempen i vattnet sjunker lite. Anningen för tidigt än men det är skoj att prova på lite.
Nu måste jag snart gå och lägga mig då jag ska upp tidigt imorgon för att lämna in båten på service innan jag börjar att jobba..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0