Gösfiske 2011-08-22


På väg hem från stan efter ett möte så ringer Benny. Han var GRYMT sugen på att fiska så det kan man ju inte tacka nej till... Så vi begav oss mot sjön och provade lite Abborre först men det var trögt som fan. Benny fick en ganska snabbt och jag 2st efter en stund. Vi pratade ihop oss och kom överens om att vi skulle prova lite gös i stället.
Vi åkte utåt och ankrade upp. Det började trögt med något enstaka nafs. Efter en stund när mörkret kom och vi hade fikat klart så började det hugga. Jag fick 3st fisk på 3 kast... Då är det riktigt skoj. En av dem var en större abborre.
Benny får en gös efter en stund och lite senare kliver det på en till för mig.
Det var ganska så lugnt på sjön och riktigt skönt men runt kl 22 så började det blåsa upp ordenligt och vi begav oss hemåt.

Totalt för Kvällen blev det 4gös och 4 abborrar
Jag får största gösen på 3.18kg

Jag 3 Gös + 3 Abborrar
Benny 1 Gös + 1 Abborre


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0