Gösfisket 2011

Tänkte skriva lite om Gös fisket för iår. Vi hade första gös passet i slutet på april månad och börjar med 3 fisk i båten. Det kändes lovande då att det redan var igång så tidigt. Under Maj månad blev det 9st gös pass och lite mer varierande fiske. Det var en bra månad med stor fisk upp i Båten.

Juni månad hade en bra start och hela månaden var bra. Totalt den månaden var det och 11 gös pass och 5 pass av dem hade vi över 10 tagna fisk per tur. Bästa fisket hade vi i början på månaden med 20 Gös totalt på en tur.

Juli månad har också varit en bra månad för gösen. Det blev totalt 7 pass och mycket fisk. Juli månad har också levererat stor fisk i slutet på månaden då jag tar årsbästa. Dem bästa passen har varit i slutet på juli med 12 gös på topp.

Augusti månad har precis börjat men har än så länge har det varit bra. Har bara blivit 2 pass än

Totalt så har det varit 30 gös pass iår och jag håller full koll på antalet fisk.
Alla siffror är från turer som jag själv har fiskat och med mina kompisar som har varit med.

Totalt för iår så har vi tagit upp 215 gös och jag har fått 104st av dem. Det måste jag säga att det är väldigt bra fiske. 99% av all fisk har gått tillbaka och någon enstaka matgös har tagits upp.

Iår har jag fiskat ganska mycket med Marcus och Forsa. Forsa har iår börjat ta fisket på lite mer allvar och även Rickard som har blivit helt såld i fisket.
Har även blivit lite pass med Matte, Benny, Haag, Rickard, Robban och Ante.
Marcus har även förbättrat sitt pb 2 gånger i år. Först 4,4kg och sen till 4,6 kg.


Stor Fisk för iår

Jag 7,02kg, 6kg, 5kg och 4kg.
Haag 6,2kg
Marcus 4,6kg, 4,4kg
Forsa 4,2kg och en strax under 4kg ( 3,96kg)

Matte har även fått 1 gös på 7,1kg och Benny 1 på 6,96kg när dem har varit ute själva iår.


Det har tagits mycket fisk över 3kg totalt iår och tycker storleken är bra överlag.
Alla turer har varit lika roliga varje gång.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0