mellanströmmen


Jag blev lite sugen på flugfiske ikväll och tog cykeln ner till mellanströmmen. När jag väl kom ner så var det katastrof med vattenflöde. Har tydligen varit så här sen i onsdags och det är ju inte bra för fisket. Det var inte länge sen vi stoppade i fisk men efter det har det var skit att fiska. Eftersom vattenflödet har varit massor hela tiden och det gör att fisken flyttar på sig.Jag var tvungen att ta ett par kast iaf men det blev inget resultat. Jag passade på att ta lite bilder i stället och hoppas Tekniska verken i Linköping kan skärpa sig nån gån och ha ett jämnt flöde.. Visst har det kommit mycket regn sista tiden men jag tycker dem kan använda sina turbiner i stället och tillverka ordenligt med el..
Iår har det inte varit ett bra år för Mellanströmmen. Först en bro repration som stör halva säsongen och vi blir tvunga att flytta premiären till mitten av sommaren. Sen kommer det världens regn väder och dammluckorna står vidöppna... Vilket jävla skit



Jag och Mattias har även haft provfiske ute i sjön utan resultat..Vart fan är fisken någon stans..
Vi har provat det mesta för att hitta regnbåge och öring. Men det har inte visat sig nåt utan nåt enstaka vak..

Imorgon bitti blir det nog ett vertikalpass och återkommer om detta om vädret tillåter..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0