Ledljus trailer

Nu har jag äntligen fått hem mina ledljus som jag beställde för en tid sedan.. Dem var slut i lager och jag fick vänta en stund. Nu har jag åxo monterat kontaker i ändarna och nu ska dem bara på trailern och kopplas in när jag får tid.. Fungerar dem bra så kommer jag att montera 2 på båten också för natt fisket för kommande år..

FISKE ÅRET 2011

Året 2011 har gått väldigt fort men jag har haft ett jävligt bra år när det gäller fisket.

Första fisket började redan den 2 januari med pimpelfiske.

Jag o Mattias var ute denna dag med tjejerna och drog lite abborrar.

Början av året har det varit mycket pimpelfiske då det har varit en sådan gris vinter. Hade det sista pimpelfisket den 5 februari med drömpimpel. Denna dag blev det 100-120 abborrar på en och samma plats. I år har jag även lyckas trampa igenom isen och efter det inhandla jag nya stövlar till fisket.

19 februari var det en lyckad premiär i strömmen.

Var framme vid 6 hugget och började fiska. I år var vi ett jätte bra gäng och Bobby fixade iordning en brasa där vi värmde fingrarna. Det var riktigt kallt denna dag, Men det värmde bra med jäger i strupen då och senare kom solen fram och det blev en kanon dag.

Janne fick en fin havsöring på 3,5 och jag en på 3kg. Jag fick även en mindre fisk och en brax som fick gå tillbaka.

Har efter premiären varit i stan rätt många gånger och fiskat med ett ganska svajigt resultat.

Det bästa fisket har varit från premiären och någon vecka efter detta. Sedan har fisket varit ganska trögt.

Vi har även hunnit med att besöka sportfiske mässan i Elmia i år. Jag, Marcus och Mattias tog bilen ditt i år för att inhandla lite till fisket. Det blev lite nya prylar trots att det är samma skit på mässan varje år.

Isen försvann den 5 April från sjöarna. Vintern hade varit väldigt lång och det började rycka i fiske tarmen nu.

Gäddfisket

21-24 april hade vi samlat vårt gäng till skärgårds fisket. Vi var 3st båtar totalt och 6 personer i en kanon bra stuga.Vi hade bra fiske trots att det var lek i vassarna. Vi fick totalt 161st gäddor på 3,5 dagars fiske.

7-9 oktober samlades vi igen för att köra höstupplagan av vårt skärgårds fiske. Denna gång var vi 4 båtar och nu skulle vi köra våran tävling, Ante och Bobby tog hem vandrings priset.

Totalt 183st gäddor på 2.5 dag. Denna gång blev det även operation i vår båt då Haag fick en krok genom fingret. Men jag klarade detta bra trots det var mycket blod. Det är rätt skönt om man slipper sådant när man är ute å sjön.. Tur att man har med sig bra prylar.. Höst upplagan var riktigt skoj och hoppas samma gäng kan åka i vår.

Början på juni månad tar jag och Marcus ett pass i skärgården efter gädda innan sommaren drar igång för fullt.

Har lagt många pass i skärgården iår och hade dröm fiske i början av december. Då vi var ute 2 dagar samma helg. Fredagen hade vi 40 gäddor upp i båten och söndagen 30st. Ganska bra men mycket av det var smått. Helgen innan tog jag med mig en kollega från jobbet för att visa lite fiske. Då blev det ett ganska kort pass men bra fiske. Största på 7kg och en på 4.5kg.

Gösfisket

Gös fisket började tidigt i år. Redan första passet den 28 april med 3st gös i båten. Nu började gös fisket på allvar och i år har detta fiske varit på topp. Många timmar på sjön totalt och oerhört mycket fin fisk upp i båten. Början av maj drar gös fisket i gång på riktigt och det blir pass efter pass. Bästa fiske passet på gös hade jag i början på juni om man räknar till antal. 20 gös upp i båten och en massa tapp. Största fisken då på 5 kg och Forsa en på 4,2kg.

Har även haft rätt bra abborre fiske iår dem gångerna vi varit ute och kört lite lättare fiske med ul. Jag Benny hade ett kanon pass i vårat hemma vatten. Totalt denna dag fick vi tillsammans ca 80 abborrar, 10 gös och 7 gäddor. När man lyckas klämma in ett sånt pass så är det riktigt skoj.

Pike open våren 2011

Jag, Marcus och Robban deltog i vår upplagan av  Pike open med lag namnet Team Daylight. Vi hamnade på en topp 10 av totalt 43 lag.

Båt bygget

Har även lagt ner mycket tid på att göra om båten i år. Byggt en plattform som man kan ta bort, så den inte gör någon inverkan på båt skrovet. Plattformen innehåller 2st snurr stolar med ett skönt underlag av matta. Har även monterat fäste i fören och inhandlat en front monterad elmotor. Flyttat fram ekolod och givare och monterat hållare för markörer till vertikal fisket.

Har även inhandlat ett nytt ekolod som jag har där bak som blev ett Lowrance HDS5 combi. Båten har även fått nya dekaler och på båt trailern har jag monterat gång ramper för att underlätta i läggning och upptagning av båten..

Det har inte blivit så mycket vertikalt i år då bygget började så sent och sen att det har varit skit väder. Men nästa år blir det mer av det fisket.

Vädret i år.

Vädret har varit jävligt ostabilt i år och gjort fisket svårt i emellanåt. Har fått avbryta fisket ibland pga. Hård vind och åska.

(bilden med blixten är tagen av en annan fotograf i bråviken norrköping den 23 juli.. Jävligt fin bild. )

Fiske pass året 2011.

Totalt för i år har det blivit 84 st pass och 35 pass av dem är bara inriktat på gös. 2 av dem här passen så har vi varit 7 dagar totalt i skärgården och det har jag räknat som 2 pass.

Provat på fiske i Egypten när jag och Emelie var på semester

Har även varit iväg på en kustfiske tävling med vår fiskeklubb.

Det blev ca 178kg gädda tillsammans på denna tävling då vi körde på vikt. Alla som deltog fick låna en lipgrip från klubben så fisken kunde vägas. Efter vägningen så gick fisken tillbaka

Största gösarna för året som är tagna i min båt

Jag 7.02kg, 6.64kg, 6kg och 5kg

Haag 6.2kg, Rickard 5.8kg Marcus 4,6 kg

Totalt så har det tagits 234st gös i min båt och jag har lyckas tagit 118st av dem. Har fått 2st nya guld nålar för 2 fina gösar i år.

2st nya nålar till min samling

Största Gäddorna för året som är tagna i min båt

Jag 7kg, Benny 9.1kg och Marcus 7,45kg

Jag och Marcus har även provat nya vatten i år och gått in för Trolling lite mer. Den nya sjön har levererat bra och vi fortsätter fiske säsongen där nästa år. Jag vet att vi kommer lägga mycket tid där du vi båda utrustat våra båtar väl för trolling fisket. Nästa år vet jag också att det kommer komma upp fina fiskar..

Har varit ett riktigt skoj fiske år och hoppas alla som fiskat med mig tycker det också. //Tack för detta året. Jätte stor kram till min underbara flickvän som tagit fina bilder under året.

Jonas Karlsson/ Team Daylight

Trolling + jiggfiske 2011-12-30

Nu var det dax att ta sista passet för iår. När jag vaknade i morse så hade jag åkt på en skaplig förskylning och kände lite i halsen med. Men det hindrar ju inte fisket..Jag och Haag hade bestämt att vi skulle fiska idag. Vi hade tänkt att åka till skärgården först men i sista stund valde vi hemma vatten i stället. Det skulle bli ett kort pass idag så vi började med lite trolling som inte gav ett skit idag. Trodde att det skulle hugga lite grann eftersom vatten tempen hade stigit sen förra passet. Vatten tempen låg på 2,8 grader och när solen kom fram så blev det svin kallt i luften.. Vi gav jiggfisket en liten chans men när det blev för kallt så gav vi upp. Sista fiske passet blev ett bompass tyvärr men det kommer ju ett nytt fiske år nu...

Trolling 2011-12-26

Sitter nu vid datorn och dax att skriva om dagens fiske. Det är den 26 december och klockan snart 21:00 och det är nästan 10 grader varmt ute.. Man kan ju knappt tro att det är vinter...lr? Det är riktigt sjukt. Förra året hade det redan varit vinter i 2 månader.. Men i dag har vi tagit ett trollingpass.. Benny var sugen på att följa med så han var oss mig vid kl 8 imorse. Det har blåst som fan nu inatt och vinden höll i fortfarande ganska bra.. Det gjorde att fisket blev ganska svårt idag. Men vi lyckades få upp 7 gäddor i båten och Benny hade ett tapp. Vatten tempen var på 2,1 grader och gäddorna står och trycker rätt bra.. Men tycker det var ett lyckat pass eftersom vi bara vara ute 3.5 timme totalt. Det som leverade idag var Westin jätte, Färgen papegoj... Väldigt het idag för mig... Nästa pass blir nog nu på fredag.. Om det inte blir något fiske på fredag så kommer jag att släppa årsberättelsen tidigare.. Men jag lovar att den blir bra..

Riktigt svårt fiske i mellanåt när blåsten kommer åt båten... Men det har varit skit skoj idag..

Trolling 2011-12-18

Idag var det dax för lite trolling. Både jag och Benny var taggade för fisket idag. Benny kom ner till mig strax efter kl 8. Efter det hämtade vi båten och gjorde klart allt för dagens fiske. Vädret idag var ju inte på topp. 4:e advent och snö...usch Det blåste väldigt mycket och gjorde fisket inte så lätt men vi var ute ändå. Vatten tempen låg på 2 grader. Det blev endast 1 gädda och några tapp för dagen. Blir det bra väder i mellandagarna så kanske det blir nåt pass till.

Inget fiske i helgen..

Det var meningen att jag och Benny skulle ta en trolling sväng idag men så blev det inte. Fick ett mess från Benny imorse vid 07.30 att hans barn var sjuka. Så han kunde inte följa med.. Och det är ju inte så lätt att få med någon annan en söndag morgon och att åka ut själv är ju inte så jävla roligt..
Visst ryckte det i fisketarmen när det är strålande sol ute men fisket ställde jag in idag.
Åkte bort till garaget och kollade lite med vinterdäcken till båt trailern.. Såklart Passar ju inte fälgarna. Dem är för djupa och tar i axeln.. Provade med en tjock spacer platta men det går inte ändå.. Får bli att skaffa andra fälgar i stället.. Resten av dagen blir det jävligt lugnt och lite tv-spel i stället

Året snart slut!!

Jag är klar med sammanfattningen för 2011 men jag väntar med att lägga ut den. Eftersom jag fortfarande kommer lägga några fiske pass. Imorgon kommer det bli ett trolling pass om vädret tillåter detta.
Men snart kommer detta fina inlägg in.

Nya ledljus

Har länge tänkt på lite bra ljus till trailern.  Ledljus finns ju i alla priser och kvalisorter. Men nu hittade jag en sida på nätet som gjort riktigt fina tester på dessa ljus. Dem hade även fri frakt så det var kanon. Kommer montera dessa på trailern och fungerar det bra kommer jag även ha 2st till båten till nästa säsong av gösfisket..5 dioder per lykta och 15 watt

Skärgården 2011-12-04

Andra passet samma helg.. Men idag skulle jag fiska med Rickard och vi hade bestämt om detta en tid tillbaka. Rickard kom hem till mig vid kl.07 och vi packade bilen för att bege oss mot garaget. Vi fixade iordning trailern och la på vinter hjul.. Sen begav vi oss mot macken för att fylla lite luft i däcken. Rickard handlade även en varsin kopp kaffe som vi tog med oss i bilen.. Väl framme efter en lång stund så la vi i båten.. Klockan var 9 redan nu och vi var laddade för att fiska. Va skönt det ska bli att fiska lite igen.. Och jag visste redan från början att rickard skulle få en bra dag på skön.. Det var kanon väder idag fast ganska blåsigt. Vatten tempen låg på ca 4 grader. Fisket började ganska bra men lite senare under dagen så dog fisket ut.. Helt plötlsigt bara och det högg inte nån stans.. Men efter efter någon timme så kom hugg perioderna tillbaka och antalet rasslade iväg. Totalt för dagen fick vi ihop 30 gäddor och lite tapp. Vi bestämde oss för att åka inåt innan mörket kommer.
Varit ännu en skoj dag.

Jag 18 Gäddor
Rickard 12 Gäddor

Adventsfiske Mellanströmmen SSFK

Idag var det dax för lite adventsfiske i mellanströmmen. Jag var nere i klubblokalen till halv 7 och mötte upp jonny där. Lite senare kom Benny och Robban. Vi fixade i ordning lite för dagen.
Det kom ju inte så mycket folk tyvärr. Tror det var 3t som flugfiskade.
Åhlin och Lunda kom ner till 8 hugget med... Så mycket mer folk var det inte tyvärr.
Det fanns pris till första fisk och största fisk idag Men det var trevligt med lite skitsnack och så blev det lite kokt korv med kaffe

Skärgården 2011-12-02

Idag var det dax för lite fiske igen...Jag och Haag hade bestämt att vi skulle till skärgården idag för att fiska lite gädda. Jag gick upp rätt skapligt för att vara hemma hos Haag vid 07.30. Han stod redo med båten och vi begav oss mot skärgården. Var framme lagom när det hade blivit ljust ute.. Traila i båten och gjorde oss klara för dagen. Vatten tempen låg mellan 4-5 grader och det var muligt.. Tempen i luften låg på ca 4 grader... Ganska lite vind och det var vindstilla i mellanåt.. Gör fisken lite mer skygg.. speciellt när det är så klart i vattnet..

Vi hade bra fiske idag men bara smått upp i båten. största fisken låg upp mot 3,5kg och det är ju inget direkt att skryta med.. Men antalet gör ju fisket till det roligare.. Det blev exakt 40 gäddor idag och vi hade skit skoj med ett fler tal dubbelhugg. Fisken var väldigt aktiv och all fisk var bra krokad och gick snabbt tillbaka.. Tack Haag för en trevlig och skoj dag..

Haag 24 gäddor
Jag 16 gäddor

Gammal bild

Robban la upp en gammal bild på Facebook ikväll när jag och Matte var ute och fiska.. Var rätt länge sen..
Skaplig båt och prylarna var ju inte dem bästa..Men man fick fisk då också...Man kunde ju tro att man hade 150hk på båten.. Ljudet var som det iaf..skit bra motor säkert..