Skärgården 2011-12-04


Andra passet samma helg.. Men idag skulle jag fiska med Rickard och vi hade bestämt om detta en tid tillbaka. Rickard kom hem till mig vid kl.07 och vi packade bilen för att bege oss mot garaget. Vi fixade iordning trailern och la på vinter hjul.. Sen begav vi oss mot macken för att fylla lite luft i däcken. Rickard handlade även en varsin kopp kaffe som vi tog med oss i bilen.. Väl framme efter en lång stund så la vi i båten.. Klockan var 9 redan nu och vi var laddade för att fiska. Va skönt det ska bli att fiska lite igen.. Och jag visste redan från början att rickard skulle få en bra dag på skön.. Det var kanon väder idag fast ganska blåsigt. Vatten tempen låg på ca 4 grader. Fisket började ganska bra men lite senare under dagen så dog fisket ut.. Helt plötlsigt bara och det högg inte nån stans.. Men efter efter någon timme så kom hugg perioderna tillbaka och antalet rasslade iväg. Totalt för dagen fick vi ihop 30 gäddor och lite tapp. Vi bestämde oss för att åka inåt innan mörket kommer.
Varit ännu en skoj dag.

Jag 18 Gäddor
Rickard 12 Gäddor



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0