Strömmen Norrköping 2011-02-26

På fredags kvällen fick jag ett mess av Lunda om jag ville följa med och pimpla, Men jag hade redan bestämt denna dag i strömmen.. Det är ju lite skoj och pimpla men börjar faktiskt bli jävligt less på all snö och is....Så det är ganska skönt att stå och kasta lite.. Har hunnit med rätt många Pimpel pass iår men ska försöka att klämma in något till innan man ställer in skryllan och isborret för denna säsong.. Var det dax att ta ett pass i strömmen igen.. En vecka efter premiären. Ante kom och hämtade mig vi 06:30 och då var det dax att kasta in grejorna i bilen och dra mot stan.. Väl framme så tog vi den plats vi ville ha eftersom det inte är var så mycket folk. Det fyllde på rätt så bra på eftermiddan..Vi fiskade en stund och sen mötte upp Bobby på plats lite senare.. Fisket var ganska segt idag..Dåligt med kontakt..rättare sagt ingen kontakt.. Men lite senare klipper Bobby på en liten rackare. Var tyvärr inte godkänd så den hoppa tillbaka igen. Efter lite nöttande så fick även jag hugg och landade en fin lite havsöring. Även den inte godkänd. Det var lite skönare ute idag då det var + grader och vi begav oss hemmåt vid 2-3 tiden..

Nu har vi börjat planera en gäddfiske helg som vi ska ha i April-månad..
Vi brukar åka iväg vår och höst en samlad trupp med båtar..Ni som är sugna på att följa med och fiska så hör av er omgående då vi snart ska boka stugor.. Plats lite osäkert för dagsläget men det lutar åt Mon.
Hör av er DIREKT.. Hade tänkt påsk helgen V.16

Lyckad Premiär i Norrköping(Strömmen)19/2-2011

Idag var det dax för fiske igen.. Premiär i strömmen (norrköping) väntat ganska länge på detta.. Klockan ringde strax efter 04:00 och det var dax att gå upp ur sängen. Fixade lite mackor och bryggde kaffe till dagens fiske. Sen var det dax att klä på sig och gå ner i källaren. Jag mötte upp Matte i källaren och vi fixade till lite inför dagen. Vi packade in allt i bilen och hämtade upp Ante. Väl framme till 6 hugget så mötte vi upp Haag, Janne (Den som fiskar mest) och Bobby.

Det var en riktig kall morgon och trög start. Jag fick första fisken som vägde strax över 3kg. Lite senare fick Janne en havsöring på ca 3,5kg, Vi hade än så länge fått 2 fina mat fiskar.. Lite senare när solen kom fram blev det riktigt skönt och bobby hade fixat en brassa så man slapp frysa om fingrarna.. Jag lyckades fånga min 2:a fisk men den var ganska liten och inte lovlig. Så den fick simma tillbaka..

Även Ante, Matte fick känna lite sprattel och Bobby efter en lång väntan.. Även dem 3 ganska små så dem fick också simma tillbaka. Haag blev tyvärr utan fisk idag..Tycker det var en lyckad dag, mycket skoj med alla tokiga grabbar och all jäger.. Fick även en brax som var rätt krokad och dem som stod bredvid oss fick lite större fisk + en fin gös.. Tack alla för roligt sällskap.

Det var även någon som lyckades fånga en gräsand iår igen..Men det fixade Janne för han har ju vanan inne.. ;) Fågeln klarade sig fint efter lite ömhet av Janne.. Flög iväg till sina kompisar i strömmen..

Ny rulle till helgen!

Nu kommer snart nya rullen som är beställd från söder sportfiske www.sportfiskeprylar.se
Blev Okumas nya rulle för iår. Okuma trio highspeed Kommer bli ett nytt spö den här veckan med som jag tänkte ha till premiären på lördag. Men vad det blir för spö har jag ej tänkt ut ännu.. Har provat ut lite modeller men ej bestämt mig.. Har längtat länge nu till den här helgen.. Har haft en idot vecka på jouren så det ska bli riktigt skoj att fiska lite och koppla av lite. Hoppas det blir en bra fiskehelg med bra väder..

Finns nog risk att det blir ett par öl i helgen med ;)

Pimpel fiske (DRÖMFISKE) 2011-02-05

Nu var det dax o skriva lite igen efter dagens tur.. Vi tvekade lite först om vi skulle vara med på tävlingen på Roxen först men valde glan i stället. Och det gjorde vi nog rätt i för vi hade dröm fiske i dag. Idag blev 4 personer som åkte ut. Jag, Matte, Ante och Bobby. Vi åkte strax efter kl 09:00 och när vi väl började fiska så var det ganska trögt fiske. Efter en stund hade alla fått fisk och det kom perioder då det blev mer. Det kom rätt mycket regn under dagen så vi blev lite fuktiga och kalla men det löste Bobby med en brassa i skogen.. Det var kanon skönt att värma sig lite och ta en kopp kaffe.. Efter det var vi laddade igen och tog ett nytt ställe. Då blev det verkligen dröm fiske efter en stund. Blev massor av abborrar i dem hållen vi satt i.. Kan lova att vi hade skoj Det blev ca 100-120 Abborrar idag och det är det bästa jag varit med om iaf. Det sista stället vi var på så var det riktigt fina bitar.

Ett par veckor kvar!!

Sitter vi datorn och det är redan den 1:a Februari. Tycker vinter har varit lång och jobbig.. Ändå är den inte slut än(usch)Faktiskt så känns det som att vintern kommer att hänga kvar en stund till..Men man kan ju hoppas att det går fort till isen öppnar sig.. Men snart är det dax för premiärfiske i strömmen Norrkköping..Det är ju ett par veckor kvar men snart är vi där den 19 Februari kl 06:00 och ska fiska lite..Hoppas vädret kan vara lite bättre iår än vad det var förra året.Förra året hade det ju kommit massor av snö på natten och sen var det skit kallt.
Fick lite nya drag på posten idag som vi ska testa när det är dax. När jag fiskat i stan så har jag helst fiskat med skeddrag men även tubfluga.. Men har fått bäst på sked.

Det blev ett gäng olika vikter. Det är bra och ha lite reserv när man kastar bort en och annan..