Drömfiske 2011-07-28

Nu var det dax för lite fiske igen... Min syster och hennes kille från stockholm kom ner på eftermiddan för att fiska lite gös. Vi åt lite mat innan vi skulle ut och fiska. Vädret såg inte så lovande ut eftersom det började spöregna. Klockan tickade på och regnet var kvar ganska länge... Vi la i båten strax efter kl 20:00 och fick ta upp den lika fort igen... Matte kom tillbaka och undrade om vi redan skulle åka hem?... Hmmm, hade glömt botten pluggen i båten eftersom jag hade gjort en stortvätt av båten... Nu fick vi vänta en stund innan vattnet hade runnit ut..Trodde aldrig det skulle sluta rinna från båten... Någon gång måste man ju göra en blunder. Lite senare var det dax att sjösätta igen och dra oss utåt. När vi kom ut fick vi gös nästan direkt och hade mycket kontakter. Jag såg på Peter att han tyckte detta var skoj. :) "Verkligen sjukt roligt" sa han.
Syrran hade inte riktigt samma tålamod så hon började läsa en bok i stället. Efter en stund så har jag världens kalas hugg och det skriker om rullen! Ganska stor gös tänker jag pga av stötarna. Men sen tänker jag att det kanske är en stor gädda. Nej då, det visar sig vara en stor Gös.. Efter en lång drillnig så kommer den upp. Peter lyckas göra en snygg landning i håven. Yes tänkte jag det kanske är pb?! Nej då, vågen stannar på hela 7,02 Kg! Års bästa iaf. Fy fan va glad jag blev som fick en sådan gös så sent på sommarn. Det har varit väldigt mycket smått sista tiden och så kliver det på en sådan! Fan va gött! Förra veckan hörde jag största på strax över 5 kg så det känns väldigt bra.
I kväll gick det faktiskt jävligt bra med många landade gösar i båten. Vädret var ganska bra efter regnet och det var fortfarande ganska varmt ute. Vatten tempen låg på ca 22.5 grad.

Det var en väldigt rolig kväll och jag tror att det var uppskattat av besöket från stockholm...

Totalt för kvällen blev det 12 gös + en gädda

Jonas 9 Gös
Peter 3 Gös+ 1gädda
Linda 0


Drömfisken Kommer nu...



Fy fan vad det kändes bra ikväll..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för en lyckad guidning med en så fin toppgös som avrundning.



Förmodligen den bästa håvningen du sett...



Väntar och väntar.......jäsp



När kommer nästa inbjudan???



/KingFisher Pete

2011-08-01 @ 11:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0