Gösfiske 2011-07-06


Hade pratat lite med Marcus tidigare på dagen om fiske idag.. Men det var lite osäkert om vi skulle ut idag. När jag var på väg hem från jobbet så såg det skit skönt ute på sjön.. Så det blev att ringa Marcus igen. Det var vindstilla då jag åkte förbi och det kan ju bli en kanon kväll. När vi väl hade hämtat båten och trailat i för sjö sättning så kom Matte med full fart som skulle med. När vi kom ut så hade det börjat blåsa lite mer men vi skulle prova att vertikala iaf. Vi låg ganska djupt och såg mycket bågar på lodet.. Nästan direkt hade vi kontakt och det satt en för mig snart.
Marcus och Matte fick snart en varsin också. Sen blev det en till för mig innan vi bestämde att vi skulle ankra upp för att det blåste för mycket. Snart nog klipper det på fisk igen. 21,5 grader i vattnet och ökande vind men det var skönt ändå. I slutet blev det lite abborrar innan vi gav upp. Totalt blev det 9 gös + en gädda

Jag 5Gös+ 1 gädda
Matte 2 Gös
Marcus 2 Gös

Matte hittade en gös modell liten idag..Alla fiskar idag fick gå tillbaka såklart.

Vertikal fisket är skoj som fan och jag måste sätta fart med båtbygget..Idag har jag inhandlat 2st nya stolar som jag ska ha till plattformen och ikväll blir det att montera snabbfästet på elmotorn..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0