Gösfiske 2011-07-20

Idag ringde Haag och fråga om jag ville följa med och fiska.. Det tackar man väl inte nej till..Idag åkte vi ut lite tidigare för att prova lite. Idag var ju vädret på topp.. Men det vet man ju sedan tidigare att det kan ändra sig snabbt.. När vi väl kom fram till stället så stod vi bara och njöt. Vi provade också lite djupare idag och Haag klipper på en i första kastet.. "tänkte att det här kommer ju bli kalas idag om han fick en nu direkt...." Haag drar fisk efter fisk medans jag bara tappar. Ändå har jag en stinger på men dem siter inte ändå.. Typiskt...
Haag klipper på 6-7 st ganska snabbt medans jag har ett kalas hugg och blir av med jiggen.. Efter en stund får jag upp en fin Gädda.. Rolig drillning. Vi åker innåt igen för Haag hade glömt belysnigen på bilen..

När vi kommer ut till samma ställe sen igen så är fisket skit trögt.. Det ända som händer då är ett par hugg. Det börjar nu att blåsa upp och det blir lite mer svår fiskat... Nu hade vi trögt fiske i ett par timmar. Vi byter Plats för att prova andra ställen men det är lika tröggt där. Men nu börjar vinden att avta igen.. Nu blev det riktigt skönt igen och det börjar att hända grejor i spöt igen.. Jag tappar fortfarnade grymt mycket fisk och Haag bara skrattar... Till slut får jag 2 gös och Haag någon till. Ikväll var det väldigt mycket aktivitet totalt sett.. Väldigt roligt pass men det kan ju inte gå bra jämt. Gösfisket måste ju också vara svårt i mellanåt annars hade det ju inte varit skoj..

Totalt för dagen 11 Gös + 1 Gädda

Haag 9 Gös
Jag 2 Gös + 1 Gädda





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0