Gösfiske 2011-06-05

Nu sitter jag och emelie i en solstol i stockholm och jag tar en god öl.. Tänkte jag skulle skriva lite om gårdagens fiske som vi hade. Marcus hörde av sig till mig igår i ett mess och fråga om jag var sugen. Visst kan vi åka ut och bestämde att vi skulle ut efter kl 20. Jag hörde även av mig till Forsa för jag visste att han var sugen. När vi var på väg ut såg vi rätt mycket båtar inne i kanalen.." Kan det va så att det blåser mycket där ute" Vi tog löpet ut i vågorna och vi var nästan ensama där ute. Det blåste rätt mycket och tempen i vattnet hade sjunkit kraftigt igen. Tempen låg nu på ca 15,5 grader. Jag tog 2 st gös ganska snabbt medans Marcus bytte jigg.. Fisket släppte lite senare och vinden började avta. Jag fick den största för kvällen på 4 kg och Forsa klipper en på 3,96 kg. Marcus får även en fin Gös på 3,5 kg. Tycker fisket var bra trots vädret. Totalt blev det 11 Gös och rätt mycket tapp.






Jag 5 gös
Marcus 3 gös
Fors 3 gös


Mycket trevlig kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0