Gösfiske 2011-05-09


Robban ringde upp mig idag och frågade om jag var sugen på att fiska lite idag efter jobbet..
Riktigt fint väder idag med och eftersom det gick bra igår så kunde man väl ta ett pass till idag för att prova lite Gös.. Hem efter jobbet o packa grejorna till fisket. Robban fick stå för båt idag och vi begav oss utåt vid 18 hugget. När vi väl hade kommit fram så fick Robban hugg nästan direkt. En fin Abborre kom upp i båten.. Det var ganska så trögt idag med lite nafs till att börja med. Vi trodde det skulle vara ganska så lugnt ute idag men det blåste rätt så friskt ute på sjön idag. Jag klipper på en stadig Gös på 3.12 kg efter en stund och det var bra fart i denna.. Efter en stund klipper det på en Gös till för mig.. Vi byter ställe och jag får ett kalas hugg men det släpper efter en stund. Efter någon sekund smäller det för Robban vid båtkanten men det visar sig vara en Gädda..
Robban klipper även en till Gädda efter en stund och då bestämmer vi att åka tillbaka till första platsen. Där blir det ett tapp för Robban och det var allt för denna tur..
Det blev 3 olika sorter idag
Gös 2st
Gädda 2st
Abborre 1st



Skön och rolig kväll med Robban
Nu kommer det många sköna kvällar framöver



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0