Skärgården 2011-11-26


Var det dax att blöta båten igen. Kjella på jobbet ville följa med idag och få lite sjöluft.. Jag gick upp strax innan kl.6 för att förbreda allt innan dagens fiske.. Sen begav jag mig mot stan.
Jag hämtade upp Kjella i stan vid ca 07:30 och sen begav vi oss mot skärgården..Väl framme så fick kjella ta på sig en flyttoverall som jag hade tagit med mig till honom. Kjella fick även låna ett spö under dagen som han skulle fiska med. Det blåste rätt friskt idag men var lite lugnare på dem platserna som vi var på. Vatten tempen låg mellan 5-5,5 grader och var strålande sol.. Men vinden kom åt på vissa ställen iaf.. Men det gick ju fiska iaf. Kjella hade kameran i högsta hugg samtidigt när jag drilla fisk. Jag fick nästan direkt när vi kom ut.. Tror det var på 2 kastet... Efter en liten stund klipper det på en fining på 7kg och det händer ju inte varje dag.





Vi byter plats för att hitta läsida.. Vi äter frukost där för att sen fiska vidare. Klipper på ett par till och jag får en på 4,5kg efter en liten stund. Kjella klipper på en gädda efter mycket.."skoj" Vi körde ett ganska kort pass och tar upp båten vid 13 hugget för att bege oss hemmåt.Totalt så fick vi upp 10 gäddor idag och det har varit skoj och visa Kjella lite fiske.







Kommentarer
Postat av: jonas

Längtar redan tills nästa helg om det blir väder fört..Är det någon som är sugen nästa helg så hör av er..Imorgon blir det nog att damma av flugspöt och dra lite regnbåge.. Finns det nåt roligare än bra fiske....fan så skoj..

2011-11-26 @ 18:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0