Fyrudden 2011-10-02

Idag var det dax att fiska lite igen. Marcus frågade tidigare i veckan om jag skulle med honom och Robban till fyrudden. Visst skulle det vara skoj och idag blev det av. Jag hämtade upp Robban vid halv 8 imorse och sen begav vi oss mot stan. Hemma hos Marcus stod han redo att åka. Trailern var kopplad och klar efter bilen så vi kastade in grejorna och åkte neråt. Vi gjorde lite ärenden på vägen och klockan tickade på.. När vi väl hade fått i båten så var klockan redan halv 10.
Fisket började ganska trögt med varsit tapp för Marcus och Robban. Efter en stund får jag första fisken på tail ;)
Det släpper efter en stund och lite senare har alla fått fisk i båten. Efter vi hade käkat lunch och bytt plats så börjar det smälla igen. Det var väldigt mycket smått idag men antalet blev lite mer. Vädret var på topp och väldigt varmt i vissa vikar där solen stekte. Men lite senare på eftermiddan blev det molnigt och lite svalare igen..Totalt så blev det 20 Gäddor för dagen och det är skoj iaf. Dem högg på det mesta men var lite trögare på jerk.

Jag 8st
Marcus 8st
Robban 4st
Det var en riktigt rolig dag och vi avslutade dagen med att käka en kebab talrik på Perkas i viken...

Nu väntas en rolig och trevlig fiskehelg som kommer..

Kommentarer
Postat av: Benny

Snipkungarna! :P Ni kanske kan få ihop 1m på 3st gäddor nästa helg. mohahahahah!

2011-10-03 @ 11:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0