Trolling 2011-10-29

Idag var det dax för ett trolling pass igen.. Både Jag och marcus har väntat hela veckan på detta. Marcus kom till mig vid 6 hugget och vi tog min bil för att sen hämta båten. Skulle bli skoj idag och prova nya bilen med båten efter..
Tankade upp båten på vägen för att ha soppa för 2 dagar nu i helgen. Idag kunde det bara bli en halv dag då jag skulle bort på eftermiddan.
Äntligen framme vid rampen, då jag körde lite fel eftersom vi ej varit vid denna förut.
Rampen var katastrof dålig verkligen.. Fick ha hjulen på trailern precis vid slutet på asfalts kanten på rampen. Kanten var ju inte så blyg och var rätt brant neranför. Tur att man har vagga på trailern men det blev brant.. Undra hur detta ska gå sen när vi ska ta upp båten. Men det gick faktiskt rätt bra.. Fisket började riktigt bra men senare under förmiddan så blev det ganska trögt.
Blev 5 st totalt i båten och 3 tapp för mig. Medelvikten tycker jag var ganska bra även denna gång.
Största fisk idag var på 6kg.
Får bli lite mer fiske imorgon då vi ska till samma ställe men köra lite längre.


Det var riktigt fint väder idag och nästan vindstilla i mellanåt. Vi hade skit skoj som vanligt idag och nu laddar vi upp för ett nytt pass imorgon. På jakt efter större fisk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0