Skärgården 2012-04-28

Klockan ringde vid 06 och det var dax att gå upp. Fixade iordning allt och hämtade båten. Jag hämtade upp Oskar och Micke i stan för att sen bege oss mot skärgården. Vi traila i båten strax innan kl. 9 och vädret var på topp för fiske idag. Fisket var kanon trögt idag och det var lek i vissa vassar. Dem vikarna var det en temp på 8,5 grader och vi sökte kallare vatten. Det blev endast 8 gäddor upp i båten men det var en skön dag..

Vårfiske 3 Dagar 20-22 april

Dag1
Nu har vi varit iväg och det har varit en kanon helg. Tror att alla har haft lika roligt och trevligt som jag.
Vi åkte ner i fredags morse och började med att göra iordning i stugan innan vi skulle ut och fiska. Vädret på fredagen var ju inte på topp. Det var kallt, hård vind, snö och lite regn...Usch. Men vi hade ju kommit hit för att fiska så det var bara att klä på sig och ge sig ut. Fisket var ganska segt men blev 10gäddor i våran båt iaf. Vi gav upp lite tidigare denna dag för ladda krafter tills på lördagen. Senare på eftermiddan när vi hade kommit in så anslöts sig sista gänget till våran stuga. Vi var totalt 5 stugor. På fredags kvällen delades det ut mätplankor för tävlingen som vi skulle ha på lördagen. Vi skulle bli 10 båtar som skulle kämpa mot varandra.

Dag2 (Tävling)
Vi gick upp skapligt för att göra iordning för dagen. Dem flesta hade parkerat båten i hamnen så det var lätt att ge sig av på morgonen. Vi började ca kl 08:30 och körde fram till kl 18. Fisket var varierande för alla båtar i dag och i våran båt hade vi nästan 80 landade gäddor. I några andra båtar hade dem haft skit dåligt fiske med Noll resultat och endast 1 gädda för 2båtar.. Men dem flesta hade fått bra med fisk men nästan bara smått. På kvällen hade vi pris utdelning för dagen. I oskars båt lyckades dem även få en fin havsöring också.
1:a Robban och Lindebring ( 235cm)
2:a Ante och Bobby (225cm)
3:e Jag och Haag (219cm)
Totalt för alla båtar på lördagen blev det över 200 gäddor och längsta på 98 cm(7,75kg)
Robban fick även pris för längsta fisk och Oskars båt fick ett tröst pris.
Dag3 (halvdag)
Söndagen gick vi upp tidigt för att fixa iordning stugan och sen ge oss ut på sjön. I våran stuga var det endast 2 båtar som skulle ut för att fiska. Vi lyckades lura 19 gäddor i våran båt idag. Vi fiskade fram till lunch för att sen bege oss hemmåt. Det har varit en kanon helg med bra fiske
Under 2.5 dag Fångade Jag och Haag 106 gäddor i våran båt.( Jag 43, Haag 63)
Mycket smått men skoj som fan.

Tack till alla som varit med. Stort Tack till Marcus på skeppa och Putte på Rejmes som bidragit med lite priser.

Såklart C&R på all fångad fisk..

Trolling 2012-04-14

Idag blev en kort trolling sväng. Vädret var på topp fast det blåste lite grann. Det blev 4 gäddor upp i båten idag och 2 tapp.

Vårfiske 3 Dagar 20-22 april

Nu är det inte lång tid kvar tills vi ska åka iväg. Kommer bli skit skoj och dem som är bjudna är hjärtligt välkommna till denna helg. Vi kommer få en kanon helg...
Tro mig. Vi är 5 stugor och 22pers till helgen. Varje stuga sköter sig själva med mat och dryck.
Deltagare:
Stuga nr:5
Kenneth
Jocke

För dem som vill kan vi mötas upp vid OkQ8 macken i Söderköping kl 06:30 för dem som vill åka samlad trupp. Vi ska hämta våran nyckel till stugan där och även tanka upp för helgen.

Tävlingen kommer vi att köra på Lördagen och mätplankor delas ut på fredag kväll. 100kr per skalle om man ska vara med på tävlingen och pengarna går till båten med dem 3 längsta gäddorna för dagen. Ett vandringspris till samma båt också. Den båten som får priset måste även vara med på höst fisket för att kunna överlämna priset om det blir en ny vinnare då. Tänk på att ha en kamera med kabel så bilderna kan läggas in i datorn under kvällen för att granskas.

Tänk på att ha flytväst lr flytoverall, Ta hänsyn till fågelskydd, Allt fiske är på egen risk.

Tänk på att parkera bilar med trailer bra på campingen. Och visa respekt. Ta det lugnt denna helg för vi vill gärna komma tillbaka hit för att fiska...

Marcus på skeppa har även lovat lite bonus priser( tröstpris tills på lördagen..) vi får se vad det blir från Skeppa Marin

Kom gärna in till Marcus och handla lite inför helgen. Hälsa från gös Jonas.. ;)

Gäddfiske 2012-04-09

Idag var det dax för lite gäddfiske på lite hemma vatten. Idag skulle jag fiska med Rickard och han hämtade mig vid 8 tiden. Fisket var jävligt segt idag och inte ett enda hugg i början. Tiden gick och vi hade väl provat det mesta i betesväg och olika platser. Tillslut så fick vi iaf 2 gäddor var och efter det åkte vi hemmåt.

Fiske SSFK

Idag blev det lite fiske på hemma vatten. Jag och Matte körde en snabis idag.. Vi körde 1 timme och lyckades få lite grann. Det blev 5 st totalt. 2 regnbågar och en öring till mig och en varsin sort till Matte.

skärgården 2012-04-07

Ingen rolig syn när man ska åka och fiska

Nu var det dax för första turen till skärgården för iår. Det var egentligen tänkt att vi skulle åka på fredagen men vi skippa det pga av jätte dåligt väder. Idag skulle jag göra ett nytt försök med Ante och vi skulle bege oss mot skärgården för att fiska lite gädda. Jag hämtade upp Ante strax efter kl 07:30 och vi begav oss mot garaget för att göra iordning båten för dagen. När man är framme vid båten och det är snö ute så kan man ju undra man man håller på med.... Vi stanade upp i söderköping för att tanka och längre ner på E22 så var vädret skit dåligt. Det hade kommit rätt mycket snö under natten och vägen var katastrof att köra på..  Det var skit halt.. Speciellt när man har sommar däck på bilen och båt trailern.. Man satt ganska spänt i mellanåt eftersom det var så jävla halt..

Väl framme efter en lång tid så traila vi i båten och nu var vi fiske sugna.. Fisket började väldigt trögt och vi letade nya platser. Efter en stund fick vi lite fisk och fisken stod väldigt samlat.. Kallt som fan i vattnet.. Vatten tempen låg på ca 3-3,5 grader. För dagen blev det iaf 12 gäddor upp i båten och en massor av tapp. Tycker det var ett godkänd pass och hyfsad medelvikt på all fisk idag.. Jag fick största på 4kg medans Ante drog någon mer slips än mig.. Var en riktigt skoj dag fast det blåste rätt mycket och gjorde det svår fiskat för dagen.

Kallt som fan...Brrrr

Nytt försök

Imorgon blir det ett nytt försök till skärgården efter dagens flopp. Jag ska hämta upp Ante vid halv 8 imorgon. Hoppas vädret blir lite bättre imorgon. Ska bli skoj och prova Jerk rullen som är by servad..

Ledljus trailer

Igår blev det lite underhåll på båten efter jobbet. Blev tvätt av båt och trailer.. Sen kopplade jag in mina ledjlus så att jag ser ordentligt när jag tar upp båten lr när jag backar in i garaget. Blev riktigt bra och kopplade detta på dimljus så man slipper ha backen i och kan sätta på dem när man vill via bilen. Nu blir det nog några bra ljus som man kan ha i båten också.. ;)

trolling 2012-04-03

Strålande väder och nästan vindstilla idag. Idag var det trolling som stod på schemat. Kom iväg strax efter 10:30 på förmiddan och körde ett par timmar innan det var dags och jobba. Var kanon skönt idag och det värmde rätt så bra i solen. Haag följde med idag och jag tänkte han skulle få känna på lite trolling gäddor idag. Det blev 4 fisk upp i båten och 4 st som klev av. fisken var väldigt försiktiga idag och tog betena ganska mjukt. Haag drillade en fisk som släppte vid båt kanten och upp kom endast huvudet på wobblern.. Det är ju inte så jävla bra reklam från westin.. Det var en westin jätte 23cm och jag kör med dem ganska mycket.. Men har aldrig sett detta förut.. Det blev en ganska kort tur idag men skönt att fiska lite.

Strömmen Norrköping 2012-04-01

Blev ett kort pass i stan idag då jag blev sugen och kasta lite. Det kom lite snö i mellanåt och var rätt kallt. Hade ett hugg men inget som ville sitta. Blev utan fisk idag och begav mig hemmåt efter 1 timme.. I veckan nu måste jag sätta fart med båten och helgen blir det nog en tur till skärgården.