Fiske

Har blivit några pass på gös men fisket har varit riktigt segt sista tiden. Igår kväll blev det ett jigg pass men det får nog vara sista för iår. Har även varit ute några gånger för att prova lodet så att det fungerar som det ska. Blev jävligt nöjd efter uppdateringen iaf. Fungerar klockrent nu. Blir kanske några vertikal pass om vädret tillåter. Nu längtar jag också tills höst fisket ska komma igång och lite trolling fiske. Ska även lägga lite tid i Strömmen på Havsöring.

Uppdatering!

Nu har Marcus på Skeppa skickat i väg mitt Ekolod för en uppdatering av mjukvaran. Haft lite problem med ekolodet den senaste tiden. Men efter lite tid på google så hittade jag en nyare mjukvara. Kollade i min Maskin och jag hade version 2.1 och det finns version 2.4 idag. Tyvärr finns det ju ingen kortläsare i lodet för annars hade man kunnat göra det själv. Nu blir det billigare att skicka iväg det. Kommer väl få tillbaka ekolodet nästa vecka

Fiske 2012-08-16

Jag och Matte tänkte att vi skulle prova abborren ikväll. Matte kom och hämtade mig med sin båt och jag lastade in prylarna för att sen åka mot sjön. Jag fick en Gös nästan direkt när vi kom ut. Abooren jagade mycket under kvällen men den var inte riktigt på våran sida. Jag lyckades få 3 sorter ikväll (gös, gädda och abborre) Matte fick ett par abborrar också under kvällen.

Trolling Fiske 2012-08-12

Jag och Marcus var rätt sugna på lite trolling fiske på gädda. Vi hade pratat om det och vi bestämde att vi skulle lägga ett prov pass på trollingen. Vi kom ut rätt skapligt på förmiddan och vi körde ett par timmar. Fisket var väldigt trögt, men det var riktigt skoj att känna på prylarna iaf. Blev en varsin gädda under den korta tiden iaf.

Gösfiske 2012-08-10

Blev lite fiske sugen och kom på det rätt sent på kvällen. Fick med mig Wille från klubben ut ikväll för för att köra lite gös. Fisket var riktigt trögt. Vi hade lite kontaker och det blev endast en gös för mig.

Dax för service!!

Måndag och ny jobb vecka. Passade på att lämna in båten på morgonen för service. Båten kommer stå denna vecka så får dem ta den när dem får tid. Jag har blivit lovad båten tills på fredag kväll iaf. Får vi se om dem behöver byta impeller med. skulle tydligen göras nu.

Dem ringde redan på onsdag morgon och båten var klar. Hämtade båten efter jobbet på onsdagen.
impeller bytet blir nästa år i stället då det fungerar bra nu och det inte är nåt fel på kylningen.
175 timmar på mätaren och servad 3:e gången på 2,5 år.. Oj vad tiden går fort när man har roligt.
Nya tändstift, bränslefilter och oljor.. Nu går det ett tag till..

Kvälls Fiske igen!!! " 2012-08-04

Idag var det dax att lägga ett pass igen. Ikväll tog jag med mig Kenny och Jocke i båten för att kastjigga lite. Jag hämtade upp dem 20:30 för att sen bege oss ut mot sjön. Det var väldigt trögt i början och vi hade lite kontaker i mellanåt. Det blev iaf 6 fisk upp i båten ikväll trots att det var riktigt trögt. Jag tror det var uppskattat av Kenny och komma ut en sväng. Det blir fler gånger Kenny

Jag 4 Gös
Jocke 1 Gös
Kenny 1 gädda

Fiske 2012-08-01

Idag hade jag och Rickard bestämt att vi skulle fiska. Eftersom vi skulle jobba dagen efter så åkte vi ut lite tidigare för att kastjigga. Tycker gösen är ganska svår nu på säsongen för att få skapligt grunt tidigt på kvällen, Den börjar inte hugga förs vid 22-23 tiden. Och jobbar man kan man ju inte vara ute så sent eftersom man ska gå upp tidigt. Det blev ett ganska kort pass. Rickard lurade en gös iaf. Jag lyckades få 2 fina abborrar och en liten Gädda.