Isfiske 2012-02-26

Jag o Matte hade bestämt att vi skulle ta ett pimpel pass idag. Matte hämtade upp mig strax innan kl8 och vi begav oss mot sjön. Kanon dag och inte ett moln på himlen. Jag skulle ta sparken idag och Matte skridskor.
Det fungerade riktigt bra för annars hade det varit jobbigt pga av blankis. Fisket var segt för mig idag medans matte drog några borrar. Efter en stund så fick jag också några. Storleken var ju inte att skryta med idag.
Vi drog hem strax innan lunch och det var en kanon skön dag iaf.

Strömmen Norrköping 2012-02-24

Fredag och ledig från jobbet idag. Jag och Haag skulle fiska idag men jag var lite morgon trött idag och blev några minuter sen. Det är sånt som händer ibland... Vädret var på topp idag med lite sol och några +grader..
Fisket var lite sämre idag men det kan ju inte gå bra alla gånger. Haag hade endast lite kontakter och jag fick en liten havsöring som inte höll måttet. Den fick simma tillbaka efter en snabb avkrokning.. Det har varit en skoj dag och hoppas på lite bättre fiske nästa gång..

Lyckad premiär i Norrköping(strömmen)18/2-2012

Idag var det dax för Premiär i strömmen (norrköping) väntat på denna dag eftersom man har chans till fin fisk på premiären. Klockan ringde strax efter 04:00 och det var dax att gå upp ur sängen. Man kan ju tycka att det är rätt tidigt men det är lite som ska göras innan eftersom startsottet går kl 6. Packade ner allt i väskan och bryggde kaffe till dagens fiske. Jag packade in allt i bilen och hämtade upp Ante vid kl 5 sen begav vi oss mot stan. Väl framme så mötte vi upp Haag och vi tog en bra plats för dagen. Vi började fiska direkt när startskottet för dagen gick. Bobby kom ner lite senare och fiskade med oss så vi var en trupp på 4 personer idag.

3.2kg

strax över 3kg

Fisket gick lite trögt i början men direkt när ljuset kom så släppte fisket. Alla fick fisk idag och jag lyckades lura 5 st men den sista släppte precis vid kanten. Men den var inte godkänd iaf så det var bara bra. Haag fick den första fina fisken på dryga 3kg och jag en sen på 1,5kg. Lite senare under dagen fick jag ett kalas hugg och känner att det är något större. Lyckades lura en på 3,2kg och den var riktigt fin den oxå. Haag lyckades även lura en stor lake idag som vi tog lite bilder på.
Tempen idag var mellan -8 till -10 grader till en början men det blev snabbt varmare under dagen. Blev lite snö på eftermiddan som övergick i regn.. Var hemma idag vid 15 hugget och haft en kanon dag.. Har varit ett roligt sällskap och mycket skratt idag..

Min första idag på 1,5kg Blev 3st för mig som fick simma tillbaka

Isfiske 2012-02-11

Var det dax för lite pimpelfiske igen. Hämtade upp Ante vid kl 9 och sen begav vi oss mot sjön. Ante fick lite Borrar i början men för mig var det segt. Efter en stund började det blåsa rätt bra och det blev rätt kallt.. Rickard kom ut en sväng med sin son och Även Bobby med flickvän. När alla var samlade så bytte vi plats där det inte blåste så mycket.. Fisket var fortfarande segt och vi bestämde oss för att göra en längre flyttning.. Det följde inte Rickard och lilla Filip med på eftersom Filip började frysa..

När vi kom fram till det nya stället så blev det lite fisk.. Det blev 3 riktigt fina matfiskar som vi sparade eftersom Bobby skulle grilla dem i skogen till oss. Bobby fixade iordning Brassa och det blev riktigt skönt och lite senare blev det färsk fisk.. Smakade riktigt bra.

Vi fiskade oss hemmåt och hittade ett kanon ställe där vi blev kvar länge.. Där släppte fisket för mig och jag fick bra med fisk.. Riktigt skoj när dem är lite större och inte bara smått.. Det var kanon eftersom det inte blåste något på sista platsen och blev riktigt skönt.. Det blev en heldag på isen idag och det har varit lika roligt som vanligt.

Snart Premiär Norrköping!!

Lördagen den 18 februari kl 06 är det dax för premiär igen...(Motala ström i Norrköping) Har längtat lite till dess för att stå och dänga med spöt..
Kommer bli skoj och hoppas på bra väder nästa helg.. Kan garantera att vi blir ett bra gäng då som förra året..
Häng med Marcus och kasta av dig lite inför säsongen..

Imorgon blir det lite pimpelfiske med Ante och vi får se om Bobby kommer ut lite senare..
Söndag är det Km i pimpel i våran fiskeklubb (SSFK) och vi får se om jag ska vara med på detta... Snart är det även båtmässa och fiskemässa... Sen drar vi till skärgården och för att fiska gädda med ett skojigt gäng.. 2st båtar har hoppat av tror jag... Efter lite bekymmer.... Vi är 6 till 7 båtar i dagsläget och det räcker...(nykomlingar för iår är Oskar med team...)Det kommer bli skoj.. Detta återkommer jag om senare i bloggen...

Nya Prylar

Nu har jag fått hem dem nya prylarna... Ska bli skoj och prova nya rullen till jiggfisket och så blev det lite nya beten.. För det har man ju inte sedan tidigare..  ;) Buster Jerk kudden som jag kan somna med i soffan...

Den bästa färgen...

Isfiske 2012-02-07

Idag var det dax för lite fiske igen.. Jag hade bestämt med Wille att han skulle med idag. Hämtade upp honom vid kl 9 och vi begav oss mot sjön.
Det var -7-8 grader idag men det blåste rätt bra på sjön. Började bra med fisk i första hålet. Sen var det ganska segt men det blev ju en del fisk idag iaf.. Fast fisken var väldigt utsprid i alla hål och väldigt seg att få att hugga idag... Skönt att komma ut en sväng och få lite luft. Vi begav oss hemmåt strax efter 12.

Isfiske 2012-02-05

Kallt fan idag.... -21grader...Brrr

Ante skickade ett sms som jag vaknade av.. Blir det nåt fiske idag?... Gick upp och kollade tempen.. Fy Fan så kallt det är ute.. -21 grader var tempen på.. Näe jag skiter i fisket idag skickade jag till Ante.. Men vid lunch tid så fick jag en bild från Bobby...Dem var ute och fiska iaf.. Nu var det ju inte lika kallt ute som imorse... Jag ringde upp och sa att ja kommer ut.. Packade iordning prylarna och drog iväg.. Började ganska bra med fina Borrar men sen blev det trögt.. Mot slutet så blev det rätt mycket fisk men endast smått med någon bonus fisk.. Träffade även Wille ute på sjön. Blev ju lite matfisk med hem iaf.. Var en rolig dag med lite fisk iaf..

Ante och Bobby lyckades även få en varsin gädda idag och en liten gös..

Fiskeljug och öl...

Bobby hörde av sig om jag ville komma ner i garaget och ta en öl.. Det är u aldrig fel så jag tog fram cykeln och trampa dit... Väl framme tog vi lite bärs och snackade lite skit. Ante och bobby skulle montera lite spöhållare i garget för förvaring av sina spön.. När man ser fiskeprylarna och båten så blir man ju knappt sugen på fiske.. Men snart är det ju vår igen och dax för lite fiske...

Bobby funderar hur hållarna ska monteras..
Medans jag tar en öl....

Jag tog mig hemåt efter en stund för att äta lite mat.. Sen blev det lite fiskeköp på nätet... Hittade bland annat min favo färg som kudde.. Busterjerk nemo... Yes.. blev bara tvungen att köpa.. Sen blev det lite nya beten och en ny rulle från shimano... Som jag ska ha till jiggfisket i sommar...

80cm...vilken prydnadskudde det kommer bli
Rullen blev en Shimano Stradic ci4 2500f :)