Isfiske 2012-01-29

Idag tog Jag och Marcus fart mot nya vatten för att prova lite.. Det som var på schemat idag var regnbåge i Finspångs skogen. Vi kom fram vid 08:30 hugget och begav oss uppåt mot sjön.. Väldigt mysig och trevlig liten sjö. Men fisket var ju ingen hit.. Inte ett ända dugg på kroken och det var ju inte det vi hade räknat med.. kändes väldigt lovande men det var katastrof.. Vi begav oss hemmåt för att avsluta dagen med lite abborre fiske vid en sjö hemma.. Avslutade dagen med lite Abborrar iaf. Det var en fin dag och vi fick ju lite luft iaf.

Vårfiske 3 Dagar

Fredagen till söndag ( 20-22 april)

Nu är stugan bokad och det är fullt i huset..Nu börjar det bli riktigt många båtar och det är ju skoj..Roligt att nära och kära kan följa med på detta..Börjar bli som en traditon att komma iväg på detta.. Fick reda från sista båten nu ikväll och vi är 4 båtar i samma stuga.( perfekt) Pratade med Benny tidigare i veckan och dem kommer att boka en egen stuga på campingen. Så totalt så blir det 6st båtar och 12 pers som kommer att tävla om vandringspriset i vår.. Kommer att bli skit kul kan jag lova.. Benny har även lovat bastu denna gång. Jag hoppas att andra stugan kommer att följa med.. lite osäker med dessa grabbar..asg.. Kommer bli en hård kamp mellan bra fiskare och det kommer bli najs.. Återkommer närmare om detta senare

Uppställning av båtlag.. ( hoppas ni inte tar illa upp av mina namn..tss)

BÅT 1 Jag + Haag  (Göskungarna)
BÅT 2 Marcus + Robban ( Mäklarna )
BÅT 3 Ante + Bobby (Flugfiskarna)
BÅT 4 Rickard + skolkamrat ( skärgårdsguiderna)
BÅT 5 ??
BÅT 6 ??

Isfiske 2012-01-22

Vaknade i morse av att Ante ringde upp. Nu var det dax att gå upp och göra iordning sig. Ante och Bobby skulle hämta mig efter dem varit i affären. Dem skulle handla lite som vi skulle ha till grillningen idag..
Dem hämtade mig strax innan kl 9 och sen begav vi oss mot sjön. Idag skulle vi rikta in oss på gädda och vi började sätta ut grejorna. Isen varierade mellan 7-9 cm och det snöade rätt mycket i mellanåt. När allt var i sin ordning så blev det lite pimpel på abborre i väntan på gäddan. Vi fick några borrar i början och sen blev det segt..
Vi hade stora förhoppningar på gäddfisket men det hände inget på hela dagen. Det var iaf en trevlig dag med varm och skön brasa..

Vårfiske 3 Dagar

Det är inte lång tid kvar nu tills vi ska iväg för att fiska PIKE... Jag hoppas det blir samma gäng som i höstas. Jag har tänkt att vi skulle köra samma datum som förra våren.  Fredagen till söndag ( 20-22 april) Men vi kanske skulle lägga det tidigare eller vad säger ni. Platsen blir det samma som förut.
Vi kommer att köra våran tävling med vårat vandrings pris. I höstas vann Ante och Bobby och se om dem kan hålla kvar priset..

Hör av er så fort som möjligt..

----Dem som är klara--------

BÅT 1 Jag + Haag  (Göskungarna)
BÅT 2 Marcus + Robban ( mäklarna )
BÅT 3 Ante + Bobby (flugfiskarna)
BÅT 4 ( ledigt)

4:e båt platsen finns ledig till någon..

NU KANSKE DET SKA MED 2 BÅTAR TILL.. VI FÅR SE HUR DET GÅR... SKOJ NÄR MÅNGA VILL FÖLJA MED OCH BRINNER FÖR FISKET..

Nya Prylar

Nu när båten står i garaget och fisket är trögt.. Så får man passa på att köpa lite nya prylar till trolling fisket. Nu har jag utökat min trolling familj med nya spön och rullar.
Beställt prylarna från www.ofc.nu (snabb levernas)
Blev Okuma rullar ( Magda Pro 30DX och Med R. T Hard core II spön..) Nu har man ju skapligt med utrustning så man kan ta med sig vem som helst på trolling svängarna.
Nu längtar jag som fan tills vattnet blir varmare igen och man kan ge sig av för ett skapligt pass.
Kanske blir ett ismete pass på gädda i helgen och nästa helg är det pimpel tävling på schemat..
Återkommer om detta..

Trolling 2012-01-08

Efter gårdagens flopp så blev vi tvugna att försöka idag igen. Jag hämtade upp Ante vid 8 hugget och vi begav oss mot sjön. Idag var det ännu kallare men jag hade kollat upp kvällen innan att det skulle vara isfritt på denna plats. Vi traila i båten för att bege oss utåt. Kändes nästan direkt att det skulle gå trögt idag men vi var så jävla sugna på lite trolling. Någon gädda skulle man väl kunna lura till hugg...Trodde också att det skulle vara varmare i vattnet än det var. Vatten tempen låg på 0,6-0,8 grader och det gör ju att gäddan inte är så aktiv.. Kan lova att vi också var genom frusna i båten idag. När man sitter o fryser i båten så tänker man.. " Va fan håller man på med egentligen..." Håller med mig själv att man är lite galen i mellanåt.. Det blev inte ett ända hugg idag och vi körde bara i 2,5 tim. Sen åkte vi hemmåt och nu får båten stå i garaget tills vatten tempen stiger..

Trolling 2012-01-07

Gick upp skapligt idag för att göra iordning allt för fisket. Hämtade upp Ante vid klockan 8 för att sen bege oss till garaget. Vi passade på att lägga på vinterhjulen på trailern eftersom vi var lite tidiga. Sen kopplade vi på båten för att bege oss mot vattnet. Tyvärr så har det varit rätt kallt inatt och det har frusit på.. Men vi skulle prova eftersom isen kanske är borta längre upp.. Men så var det inte.. Isen var värre längre upp vi kom och vi fick avbryta fisket. Vilket skit eftersom jag var så sugen.
Vi tog upp båten igen och innan vi begav oss mot garaget så tog vi en kaffe..

Igår när Ante var uppe o kollade läget så fanns det inte en ända fläck, Det går fort över en natt
vilket skit...

Nya Prylar

Nu har jag fått hem lite nya prylar igen. Det blev 3 st nya beten till trolling fisket. Bland annat 2 st Westin (deep runner) eftersom dem fungerat bra. Bra att uppdatera beteshinhen till trolling fisket.. Sen blev det ett nytt multi verktyg från Bft och ny lina till trolling rullarna.. Skönt att ha fräsch lina på rullarna när det är dax att ge sig av. Imorgon blir det lite trolling fiske igen.. Marcus ska på andra äventyr på vättern men jag fick med mig Ante imorgon som var sugen. Ska hämta upp honom vid 8 hugget.. återkommer om detta imorgon
Nu när jag sitter här vid datorn så bestämde jag mig för att ytterliggare köpa 2 trolling set till... Man kan aldrig få för mycket av det goda...

Nytt fiske år (2012)

Nu har det redan blivit ett nytt år..Tiden går fort och jag önskar alla ett gott nytt år. Tyvärr så har det inte blivit fiske på ett tag nu eftersom jag har varit sjuk sen nyår..Men nu mår jag bättre igen. Imorse såg jag att det hade blivit en is skorpa på mellanströmmen och nu kanske vintern är på väg.. Det har ju varit kallt ett par nätter nu och det har gått snabbt för isen på dem mindre sjöarna.
Jag och Marcus har pratat om ett trolling pass fram till helgen och vi får väl se hur det går med det.
Beror helt och hållet på vad det är för väder och vind..
Det kanske är så att båten får stå inne i garaget ett tag till och ta fram skryllan i stället..