Gösfiske 2012-06-08


Nu var arbetsveckan slut och jag hade bestämt fiske med Rickard ikväll. Vi skulle åka efter jobbet när vi hade fått ordning på grejorna.. Jag skulle först hämta båten och sen Rickard på vägen när jag var klar. Idag stod det vertikal på schemat men när vi kom ut så blåste det som fan på sjön och det blev bara värre. Vi åkte längre upp i sjön för att hitta ett bra ställe för vinden. Väl framme och prylarna i vattnet så var fisket trögt.. Vi hade några kontaker men inget som ville sitta kvar. Efter en stund så hade vinden avtagit och vi skulle bege oss utåt igen.. Men det var för svårt att vertikala i blåsten och vi bestämde för att lägga ankare. När ankaret hade tagit så fick jag fisk nästan direkt.
Det blev ett par gös på detta ställe och sen klev det på en gädda.. Efter det så var det skit lugnt och vi bytte plats.
Gäddan vägde ca 3.5-4kg. Nu kom även regnet i omgångar när vinden började lägga sig.



På nästa ställe så blev det också lite gös för mig och för Rickard gick det skit trögt. Rickard tappade fisk efter fisk och fick inget.. Men till slut klipper det på en liten för honom.. Efter en lång stund får han en till och sen blir det stumt i spöt för honom... Visar sig vara en Gädda som tagit gösen också..
Gäddan släpper precis vid båten men gösen kommer upp iaf. Efter det så blev det även trögt på detta ställe.. Nu regnade det hela tiden men vinden hade lagt sig bra. Nu byter vi sista stället för ikväll.


Rickard funderar på vart gösen är....
Rickard får prova mitt spö lite och han tycker om det.. Under tiden plockar jag en gös på hans grejor.. ;)


Det sista stället vi kom till så fick jag kalas hugg direkt.. Fy fan kände jag.. Det här är riktigt stort. Efter en lång drillning och bra fajt så kommer den upp. Hmmm typiskt en gädda men den är skaplig.
Rickard håvade gäddan och vi tog in den i båten. Tänk om det är Pb för mig säger jag till Rickard.
Efter vägning visaar sig fisken väga 8,66kg och blir ett nytt PB för mig på Gädda... Alltid kul med det.
Efter lite bilder i mörkret så fick fisken simma tillbaka ut i vattnet.
Efter denna monster gädda så var fisket dött och vi beslutade för att åka hemmåt.
På väg hem så började det regna mer och mer.. Men har man fått lite fisk så skiter man i vädret




Tyckte fisket var bra ikväll trots vädret. Blev 11 fisk upp ibåten och mycket tapp. Gösen var ganska små till storleken idag.. För övrigt så var det Gäddans kväll idag..

Jag 7 gös + 2 gäddor
Rickard 2 gös

Kommentarer
Postat av: Rickard

Fisket har ju varit bättre för min del, kul ändå med pb och hugg gös/gädda.

2012-06-10 @ 09:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0