Gösfiske 2012-06-21

Igår var det dax för lite fiske igen. Jag och Marcus hade bestämt att vi skulle ut idag och han hämtade mig till kvällen. Sen hämtade vi båten och vi blev klara för fisket. När vi kom ut så började vi med vertikalt. Men det blåste rätt mycket och det var svårt att hitta fisken. Men Marcus lyckades få en liten på vertikalt iaf. Efter en stund kom Matte ut på vattenskotern och blev sugen på fiske. Vi lade skotern på släp bakom båten och Matte fiskade från min båt. Matte fick på en gös ganska snabbt. Efter en stund klev det på en lite stadigare för mig. Fick kvällens största på 3,4kg och jag fick även 2 mindre. Marcus lyckades även få en liten gädda. Ganska trögt fiske ikväll med 6 fisk upp i båten o mycket vind..

Jag 3 gös
Marcus 1 gös + 1 gädda
Matte 1 gös

Sitter nu i stan och dricker en öl på midsommar. Fungerar riktigt bra att göra inlägg från min IPad men blogg appen är världens skit.. Men fungerar bra att ta vanliga adressen.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0