Gösfiske 2012-05-13


Gösfiske igen...! Robban ringde och kollade av läget. Jag var i förrådet och fixade och vi bestämde fiske till kvällen.
Jah hämtade båten och vi möttes upp vid rampen. När vi väl kom ut till platsen där vi skulle fiska blåste det som fan.
Vi fick sätta om ankaret flera gånger innan det fastna och det var väldigt svår fiskat. Robban Klipper på en gös nästan direkt och jag får en fin på som jag tappar precis bredvid båten efter en lång drillning. Både jag och Robban ser fisken simma iväg. Säkert 6kg+....helvetes vilket skit.. Men,men.. Fisket kan ju inte gå bra jämnt..För mig var det väldigt trögt idag medans Robban fick lite gös.. Jag hade bara lite kontakter och vinden gjorde det svår fiskat, Efter en stund så blev vädret bättre och jag får ett kalas hugg precis under båten. Men det visar sig vara en skaplig gädda i stället för gös. Robban klipper 5 gös ikväll och största på 4.25kg. Robban lyckades även fånga 2 mindre gäddor också. Det var en skoj kväll men ganska trögt för mig.. Vi gav upp rätt tidigt. Kan lova att jag kommer leva rätt länge på dem 2 passen jag har haft innan. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0