Gösfiske 2012-05-25

Marcus hörde av sig och var sugen på gösfiske.. Jag satt fortfarnde i bilen ifrån stockholm och var på väg hem. Vi bestämde att vi skulle se till kvällen om vi skulle ut och fiska. Efter en stund så hade vi bestämt oss och det var kanon väder ikväll. Vi åkte ut runt kl 20:30. Vi fiskade på ett par platser och hade lite kontakter.
Vi lyckades få 6 gös upp i båten idag och hade rätt mycket tapp. Vi var bara ute i ca 2,5 timme och fick ge upp sen pga av oväder. Det kom in världens åsk väder och precis när vi hade tagit upp båten så började det blåsa och regna..
Marcus höjde sitt pb ikväll till 5.5kg. Jag körde med lite lättare grejor ikväll och det var rätt skoj att få fisk på. 3 gös fick jag iaf på Ul  och det är skoj..

Jag 5 gös ( största 2.6kg)

Marcus 1 gös (5.5kg)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0