Gäddfiske 2013-11-02



Idag blev det en tur till skärgården. Källgren skulle följa med så han hämtade upp mig vid 07:00 och sen drog vi iväg med båten efter. Väl framme gjorde vi iordning allt för dagens fiske och åkte utåt. Väder gubbarna hade även fel denna dag då det inte blåste något. När jag spinnfiskar efter gädda vill jag gärna ha lite vind eftersom vattnet här ute är så klart och det gör att fisken blir riktigt skygg. Vi lyckades ändå landa 25 st mindre gäddor idag och det var mycket skoj. Jag plockade 18st av dem:) Trodde faktiskt vi skulle lura några större idag men det gick inte. Nytt sjökort nu till HDS maskinen och det fungerar väldigt bra nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0