Trolling 2013-10-20

 
 
 
Klockan ringde tidigt idag och Marcus var här redan vid 05:30. Min båt stod redo och det var bara att koppla på för att åka. Framme vid platsen var det fortfarande svart ute och det var bara att förbreda båten för fisket.
uppstart av allt och på väg ut så strular plottern. Typiskt och det tar 15 till 20 minuter innan den startar. Sånt får jag bara inte strula men till slut hoppar den igång.
Betena låg redan i sjön strax efter klockan 7 och nu väntas det på hugg. Förmiddan var riktigt segt och det var även lite regn i luften.
Jag fick första fisken runt 10:30 och innan dess hade vi inte haft ett endaste hugg. Riktigt trögt och nästan man kunde ge upp. Fisken vägde 5.5kg och var väl matad.
 
 
 
 
 
Vi körde på ett tag till och plötsligt släppte fisket. Det kom upp 12 Gäddor till under dagen. Nu blev fisket genast lite roligare och humöret på topp. Bra medel vikt på fisken iaf.
Största för dagen tagen av Marcus på 6.3kg och 6,1kg efter det Jag fick även en på 5kg prick under dagen. Riktigt skoj dag trots den tröga morgonen. Nu när fisken har börjat att äta upp sig så kommer den stora gäddan snart;) Snart dax för ett nytt pass igen och hoppas på lite bättre väder.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0