Fiske året 2013

Januari-Februari
 
 
Första fiske passet började i slutet på januari. Jag och Marcus skulle ismeta lite gädda denna dag. Var en ganska dålig start på året då vi ej lyckades få något denna dag. Har även blivit några pimpel pass på abborre i början på februari. 16 februari var det dax för premiär i Norrköping. Riktigt bra väder och mycket folk denna dag. Tyvärr var fisket väldigt trögt för många denna dag men till slut lyckades även jag få en liten havsöring.
 
Mars-April
 
 
Har hunnits med lite mer pimpel fiske under mars månad och den 6 mars var det dax för årets båtmässa i Stockholm. Denna dag blev det även några öl då det var min födelsedag.
Jag och Matte har även under denna månad haft lite provfiske på regnbåge för SSFK.
30 mars var det dax för flugfiske premiär i Mellanströmmen och det var mycket folk iår.
31 mars var det dax för årets första pass med båten i hemma vatten.
 I början på april var det dax för sportfiske mässan i Elmia. 
 
Maj-Juni
 
 
2-5 maj var det dax för vår fisket i skärgården. Detta fiske blev fram flyttat pga av att isen låg kvar så länge och eftersom vi ändrade datum så kunde inte så många följa med. Men vi blev 2 båtar iaf och fiskade i 3 dagar.
Under 3 dagar lyckades vi få 240 gäddor som vi krokade av.
 
Första gös passet var den 18 maj. Efter detta så tog gös fisket fart och snart var även sommaren här.
Min pappa följde med på ett pass i början på juni och han fick se en gös på 4,5 kg denna dag.
Ganska fina vikter på gösen i början på juni och det blev mycket gös fiske under hela sommaren.
 
Juli-Augusti
 
 
I början på augusti följde jag med Källgren på ett trolling pass till Vättern. Riktigt roligt pass med bra väder och bra fiske. Lyckades få 12 rödingar denna dag.
Mycket gösfiske under dem här 2 månaderna med blandat fiske som vertikalt och kast jiggning.
Båten fick även en service under augusti månad och lite garanti jobb åtgärdades.
Slutet på denna månad åkte vi till Vättern igen men denna gång skulle vi prova vertikalt på rödingen. Vi hittade inte rätt denna dagen.
September- Oktober
 
Gösfisket var bra under hela september månad. I slutet på denna månad tog även trolling fisket fart på gädda.
Jag och Marcus hade en kanon start på 20 gäddor i båten med fin snitt vikt.
Höst fisket i skärgården var den 11-13 oktober och vi var 4 båtar. I vår båt lyckades vi få 100 gäddor på 2,5 dag och jag fiskade med Haag.
 
2 riktigt bra trolling pass hade jag med Marcus i slutet på oktober månad. Även bra medel vikt nu med 8,12kg, 6,6kg, 6,3kg ,6,2kg, 6,1kg och någon på 5kg
Denna månad har jag även haft problem med min HDS-5. Sjökortet raderades och alla waypoints försvann. Har pratat med tillverkaren om detta men dem vet ej vad som har hänt.
Det blev iaf en ny uppdatering och ett nytt sjökort och nu fungerar det bra igen.
November-December
 
Har hunnit med lite gäddfiske i skärgården och så har vi varit på vättern. Har även blivit något gös och trolling pass denna tiden. SSFK firade 60 år detta år och det firades med ett julbord 13 december. Min båt fick även ett nytt startbatteri och iår har jag endast gjort lite små justeringar på båten.
 
Året har gått fort men snart syns vi igen på sjön. Tack till alla som har fiskat med mig iår.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0