Tillbehör båten

I början på året så släppets Lowrance gen3. Nya maskiner och nya funktioner. 
Stod i valet och kvalet om vad jag skulle köpa. Men till slut valde jag att köpa HDS 7 touch gen2. Fick ett bra pris hos min lokala handlare och kunde inte motstå detta.

Lowrance hade också kampanj nu när man köpte gen2 så fick man ett nytt sjökort på köpet. 
Blev även en nätverks kabel som jag har kopplat in i båten mellan enheterna. Så man kan dela info mellan skärmarna.
Den största nyheten för iår är den nya givarn som jag har införskaffat.
Lss2 givare,structure scan som är kompatibel med nya maskinen. Är något som jag har saknat för det pelagiska fisket samt trollingfisket
Blev även 2 nya ram fästen för bra och snygg montering



Efter all montering i båten så släpptes den nya programvaran till HDS7 touch gen2 v4.0 
Programvaran hade många fördelar och maskinen skulle likna gen3 så mycket som möjligt. Detta ladades ner och även några vänner till mig fick detta genom mig. 
Efter uppdatering. Ny bakgrund och nya menyer.



Innan uppdatering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0