Tillbehör båt

Har fått frågan om diverse tillbehör till båten så ja tänkte lägga upp lite bilder.

Hemma byggd plattform till HR440sc. Båten köptes ny mars 2010 och direkt ville ja ha en plattform. Denna byggdes för har lätt kunna ta ur den.

(null)

(null)
Förstärk undertill med lite reglar. Använt mig av båt/formplyfa. Klätt hela plattformen med nålfilts matta med gummi fötter och detta för att det ska torka upp fortare om det blir blött..
Har vikt in filten under för att det inte ska nöta i båten. Denna ligger perfekt och flyttar ej på sig.
Nåt ja saknar nu efter många år är att kunna fälla upp för facket där framme. Men har funkat ändå. Ja har denna plattform offtast då vi tävlar och är 3 personer i båten. Blir bra med utrymme desss tillfällen.

(null)

(null)

Stolsfästen till plattformen. 2st springfield fästen som är i 3 delar st. Stolarna är i från Jula.
Klockrent när man jiggar lite gös lr abborre.



(null)

(null)

Kablage ekolod och plotter. Så har ja gjort till mina skärmar. Skärmarna sitter monterade i ram-fästen.
Kablaget har ja dragit upp i samma genomföring och har nätverk mellan skärmarna.
Använder mig av Lowrane HDS gen2, 1 st 7 tummare och 1st 9tummare
7:an använder ja mig av som master enhet.
Har även en Lowrance x510c vid prickskytte fiske på gös.


(null)
Front motor Motorguide XI5 12 voltare.
Special byggt fäste till elmotorn för att inte göra någon åverkan i båten. Sitter endast men  hydraul klammer till fästet. Riktigt stabilt
(null)
Genomföring till batteriet framifrån kontakten
Måste borras högt upp och helst ut till vänster sida. Kan bli tajt med genomföring av kablarna men går hyffsat lätt
(null)
Gel batteri exide med Automat säkring.
(null)
Snabb kontakt från minnkota.
I aktern har jag fäste för elmotor också. Snabb kontakt och huvud brytate vid batteri.
Tanken är att ja ska eventuellt monters en Minnkota Tallon istället.

Hoppas ni är nöjda med bilderna
Hör gärna av er ni som ställt frågor
Team Daylight/Jonas

Kommentarer
Postat av: Jocke

Hej.
Är lite intresserad av ditt fäste till motorguide.
Har du nån ritning på hur du gjort de? Eller kan du maila mig fler bilder på det? Riktigt bra gjort tycker jag och vill ha lika på min HR465. Ännu bättre, vad är priset för att du ska göra ett till mig med? ;)
Med vänlig hälsning,
Jocke

Svar: Kan fixa lite bilder. Har tyvärr ingen ritning. Vet ej om måtten stämmer till 465..
bilder kommer under kvällen
Jonas Karlsson

2018-04-23 @ 07:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0