Fiske 2011-08-04

Nu var det dax att fiska igen. Jag och Benny hade bestämt för att åka ut idag. Vi åkte ut ganska skapligt för att börja fiska lite abborre och sen prova lite gös senare under kvällen. Det var ganska så skönt ute ikväll och en temp i vattnet på ca 22 grader. Vinden var ganska bra men blåste upp lite mer senare men avtog igen.
Aboorre fisket var ganska bra trots att dem var lite försiktiga idag. Fisken som vi fick idag snittade en bra vikt och fisket var jävligt roligt. Det blev en varsin gädda på det stället också.

Roligt att köra UL på Abborre.


När vinden började öka mer och klockan sprang iväg så begav vi oss utåt för att prova gösfisket.
Det började ganska segt med mycket kontaker. Skulle vara skoj om man kunde lura 1gös ikväll iaf. För om jag skulle få 1 gös ikväll så skulle det bli nr 100 för mig för detta år. Lite senare började fisken att sitta och jag har fått 100 Gös iår. ;) yes tänkte jag vad bra fisket har varit iår. Men sen kommer det ett par till för mig.
Benny trodde att han hade årets gös på men visade vara en stor gädda. Gäddan vägde 9.1kg och hade ett gigantiskt huvud. Jag fick kvällens största gös på 3,54kg. Var ett riktigt njut fiske idag och riktigt roligt.

Gädda på 9,1kg. Riktig rolig fajt för Benny. Gäddan simmade snart iväg, pigg igen



Totalt för kvällen blev det rätt mycket fisk. Gösen var riktigt envis idag med mycket nafs.
20tal Abborrar, 3 Gäddor + 6 Gös
Svårt att hålla koll på antalet Abborrar. ( Det blev säkert någon mer för nån) ;)

Jag Ca:10 Abborrar, 1 Gädda + 5 Gös
Benny Ca:10 Abborrar, 2 Gäddor + 1 Gös

Kommentarer
Postat av: Benny

Ja, det var en jäkel att vara stark den gäddan. Stenhård slirbroms men det höll på att bli ankarlinan ändå :) Man kan inte gnälla på en sådan stor gädda men tänk om det varit en gös på 9,1kg det hade varit grejer det :)

2011-08-05 @ 11:50:38
Postat av: jonas

Det var ett jäkla roligt pass. Vilka giganter.. ;)

2011-08-05 @ 12:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0