Pimpel fiske 2011-01-22

Idag var det dax igen. Jag, Matte, Lunda och rogga tog fart mot svärtinge sidan där vi skulle prova lite gös idag. Väl framme så var vi ju inte ensamna på isen.. Vi blev ett stort gäng samlat som var från blacka..Vi fyra som åkte i min bil fick inget idag. Men Göran och Göran fick gös idag.
Men fick ju iaf lite frisk luft och prova dem nya stövlarna idag..


Göran drog flera i samma hål





På vägen hem stannade vi till i ljusfors där Lunda och jag tänkte ta ett varv med båten..Men motorn starta ej.... Dagens skämt..
Någon byfåne som inte fattar att man ska ta upp båten innan vintern..



Kommentarer
Postat av: Martin

Hej,

hittade din blogg för några veckor sedan. Mycket rolig läsning då jag själv bor vid Glan och fiskar en del på sommaren. Jag har dock aldrig provat vinterfiske förutom pimplat strömming på bråviken. Blir inspirerad av läsningen att ge mig ut göra ett försök.

2011-01-27 @ 12:02:15
Postat av: Anonym

Roligt att det tittar in lite nya personer på sidan..

Vinterfisket brinner ja inte så mycket för men det är ju fiske iaf.

Längtar när isen är på väg bort och man backar imot med trailer.. Den känslan när man är så nära är underbar när båten är på väg i..längtar som bara den,,,

2011-01-27 @ 20:56:01
Postat av: ME

Det är Mika Heinonens (från Vånga) båt som ni försökte starta :-)

2011-01-28 @ 14:09:23
Postat av: Anonym

Jag vet att det är hans båt..smart att ha den i men andra sidan kanske det inte gör nåt...asg.

vi bara tog en sån bild försökte ens inte att starta den..

2011-01-28 @ 15:38:17
Postat av: MM

Typiskt finnar ;) men vill man va först i med båten så.....asg

2011-01-29 @ 19:40:07
URL: http://teammoonlight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0