Pimpel fiske 2011-01-30


Var det dax för lite abborre fiske igen. Skulle varit ute med Lunda och grabbarna i lördags men så blev det inte. Hade lite annat för mig då tyvärr.. Dem hade jävligt bra fiske då så det var ju synd att man missade det. Jag pratade med Ante igår kväll och han var sugen på att följa med idag.
Hämtade Ante vid 08:30 och begav oss mot sjön. Underlaget var kanon att gå på idag och solen började komma upp över trädtopparna. Jag tog första fisket nästan direkt när vi kom ut och Ante tog ett par st..Sen blev det ganska så segt en längre period. Vi provade många ställen och till slut small det hela tiden.. Det var fina bitar en del och vi hade skit roligt. kan lova att det var skit skönt att sitta på skryllan idag.. Blev riktigt varmt i solen idag..
Idag blev det en lyckad dag men vi kunde tyvärr inte vara ute så länge då jag skulle in till stan och fira Mamma.. Och Ante skulle också bort på annat.. Inte roligt att avbryta fisket när det går bra men det kommer andra tillfällen. Vi har planerat ett längre pimpelfiske till nästa lördag..Tänkte att det skulle bli lite grillning och någon öl också. Se om man kan bli något gäng..
ska se om Matte och mäklarn kan följa med. ska höra med grabbarna i veckan.

Ante laddad för dagens pimpeltur....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0