Nya Prylar :)

Nu har jag beställt en ny elmotor igen, Fast det blev en front monterad watersnake. Blir nu till mitt bygge av plattformen som ska göras.. Ska bli en plattform som ska lätt kunnas tas bort för annat fiske. Det kommer även att monteras 2 st stolar till vertikalfisket och ett nytt fäste för ekolodsgivare.
Mer bilder och info kommer senare under bygget. Tips från detta har jag fått från fiskesnack och från en likadan båt.

Gösfiske 2011-06-28

Jag, matte och forsa bestämde att vi skulle ut ikväll.. Blev Mattes båt och fisket började riktigt trögt.
Jag fick en Gös på andra stället vi kom till.. Lite senare kommer det upp lite mer fisk men jävlig segt fiske ikväll.. Tempen i vattnet har ju stigit ganska snabbt dem här sista dagarna och det kanske inte är det bästa..
Blev totalt 6st gös 2 abborrar och en liten gädda.

Jag 3 Gös
Forsa 3 Gös
Matte 1 Gädda

Rampen Avstängd Onsdag till Fredag(Ljusfors)

Fått lite ny info precis....Rampen i ljusfors(Orgakvarn) är avstängd onsdag till Fredag då den nya rampen ska dit..
Då blir det inga båtar som kan lägga i tyvärr.. Hoppas allt går vägen nu och allt blir bra.. Sen har vi tänkt från klubbens sida att det blir lite asfalt upptill.. Kommer att bli kanon.

Gösfiske 2011-06-26

Dax för lite gös fiske igen!! Marcus och Robban kom och hämtade upp mig med en upptankad ny buster som skulle få smaka på lite gös vatten idag.. Marcus var väl mest intresserad av att testa plotter och ekolod.. Prova nya båten också såklart.. Den gick kalas och vi begav oss utåt mot en hemlig plats.. Jag fick en gös ganska snabbt medans Marcus tittade på sitt nya lod... :) Vi var kvar på nästan samma ställe under kvällen men något flytt.. Det var en kanon kväll med lite lätt vind bara..
Macus och Robban fick en Varsin Gädda medans jag hade lite mer kontakter idag. Rickard låg intill med sin båt och fick också lite gös.Totalt blev det 6st Gös och 2 Gäddor i marcus båt.

Jag 6st Gös
Marcus 1 Gädda
Robban 1 Gädda

Väldigt fin båt du köpt Marcus.

Ny montering..

Idag har man varit hos Marcus och fixat lite med hans nya båt.. Blev en Buster M med 40hk yamaha och ny tiki trailer. Har kopplat in Plotter, ekolod och dragit kabel till elmotor. Var lite små trångt och dra kabel på en ny buster men inkopplingen blev bra. Blev även lite lödning av kontaker så det blir en smidig lösning till elmotorn. Smidigt med dubbla bränsle tankar i aktern, Själv att en annan blev lite sugen på det.. Kanske blir en prov sväng imorgon och fiska lite gös...
Det här blir en fin fiskebåt.. Och hoppas det blir många fina timmar och fiskar ihop i denna dräpare.. ;)

Gösfiske 2011-06-23

Jag och Forsa hade pratat om att vi skulle ut och fiska idag. Vi hade även tänkt att våra tjejer skulle med ut ikväll. Jag hade även pratat med Matte och han skulle ut med benny som svek senare.. Så Matte fick plats i min båt oxå. Det gjorde ju inget eftersom tjejerna inte skulle fiska så fanns det gott om plats. Det blåste ganska så bra idag igen och det gör detta fiske lite svårare. Men i mellanåt så blåste det mindre och fisket högg. Vattentempen låg på 16,5 grader och var ganska ostadigt väder. Jag tog första gösen på första stället och sen bestämde vi att vi skulle byta ställe pga av trögt fiske.. Längre ut så small det på lite men storleken var ganska smått.
Totalt blev det 9 gös i båten och såklart som varje gång en massa tapp.
Tycker det är ett godkänt pass och man har blivit lite bortskämd med för bra fiske i mellanåt

Jag 4 gös
Matte 4 gös
Fors 1 gös

Gösfiske 2011-06-21

Jag och Haag pratade ihop oss igår kväll att vi skulle ut ikväll.. Bestämde på jobbet idag att han skulle hämta mig och ta hans båt idag. Haag kom runt kl 18 och vi begav oss mot sjön. Såg skit fint ut idag men väl ute så blåste det åt helvete för mycket för att kunna fiska bra.. Ankaret hade svårt att få fäste och båten ville inte ligga still. När det går såna vågor så blir känslan noll.. Det som blev denna gång var en Gös för mig och en gädda för Haag.. Annars något tapp och lite nafs.. Väldigt svår fiskat idag.. Vi åkte hem ganska tidigt. Men det kommer fler dagar och nya kvällar..
Nu tar det några dagar tills det blir ett fiskepass igen.. Kanske ett pass på torsdag men har inte bestämt mig ännu.. Beror helt på vad vädret säger och hur det blåser. Jag hade tänkt jag skulle hjälpa Marcus och fixa lite med hans nya båt som han ska hämta imorn.. Blev en Buster M...
blir att Montera plotter och ekolodskärmar. Det kommer bli en jävligt fin båt när det blir färdigt.. Får bestämma nån dag för det.. Ante och Bobby Hämtade sin nya båt nu ikväll och dem har köpt likadan som min..( HR 440sc)

Gösfiske 2011-06-18

Då var det dax att fiska (Igen).. Jag och Rickard bestämde att vi skulle ut och fiska idag. Rickard kom och hämta mig med båten redo på trailern. Skönt att slippa köra idag... Det blåste rätt bra när vi kom ut och var ganska svår fiskat. Men vi fick en ganska bra start med lite fisk och sen ganska trögt. Fisket kom senare igång igen och gick bra. Det blev ganska många men storleken idag var bara smått. Blev bara en varsin gös på strax över 2kg. tycker det var rätt svårfiskat idag med mycket blåst och många tapp. Vädret blev lite stabilare när vinden avtog men kom tillbaka lite senare. Kom även lite regn. Annars en ganska skön kväll.

Blev totalt 16 Gös 4 Abborrar och 2 slemiga gäddor.
22 fisk upp i båten (blandad pott)
Jag 6 Gös + 2 gäddor
Rickard 10 Gös

Nya Prylar

I fredags var Jag och Matte i stan för att handla lite. Såklart blev det ju lite nya fiskeprylar. Vi köpte dem 2 sista Tica pike 8 fots spöna som fanns kvar. Dem spöna tillverkas tyvärr inte längre och är ett jävligt bra jiggspö. Så blev det en jävligt stor håv för min del. Bra att ha då min andra håv var för grund i nätet. Fiskeprylar kan man ju inte få för mycket av. Nu har jag lite andra planer för båten och trailern som jag tänkt och bygga om lite. Blir väl på semestern att fixa till allt. Men innan det så är det dax att klämma in en service på båtmotorn..

Gösfiske 2011-06-16

Efter ett par dagars jobb var det dax för fiske igen. Forsa och Jag åkte ut strax efter kl 21. Matte och Haag åkte också ut vid den tiden i mattes båt. När vi väl kom ut så fick vi ett par snabba annars ganska trögt fiske. Hade lite små nafs och 6st gös totalt. Träffa även lunda och Benny ute på sjön som rasta båten.

Jag 4st
Fors 2st

Gösfiske 2011-06-11

Dax för lite gösfiske igen. Var hemma hos farsan en sväng idag och pratade lite med robin som blev sugen på att följa med. Vi bestämde att vi skulle åka ut vid kl 20.. Matte, Robin och Ante följde med ut idag och det blev full båt..Det blev en ganska så kort sväng pga av vädret. Regnet började komma och åska i luften. Inte så trevligt och vara ute då. Blev fisk för alla idag som var med.
totalt 8 gös i stormen idag och ganska svår fiskat

Jag 3gös
Matte 2gös
Robin 2gös
Ante 1

Gösfiske 2011-06-09 (Drömfiske)

Igår kväll blev det Jag och Forsa i min båt. Matte och Robban kom ut lite senare i Mattes båt. Vädret var lite ostabilt med åska i luften men det var jävligt skönt ute. När man var ute på sjön så såg man blixten över allt in över land. Idag var det nästan ingen vind alls och det var kanon. Forsa tog dem första 2 gösarna medans jag tog 3 abborrar.
Vi bytte plats och sen gick det bättre. Vi fick totalt 20 Gös och en massor av tapp. Den här kvällen var kanon och man kan inte klaga på fisket. Verkligen Drömfiske... Den största Gösen till mig på 5 kg. Forsa är inte så långt efter med en vikt på 4.2kg.
I den andra båten hade dem lyckas fått 16 gös under kvällen.

Jag 11 gös+ 3 abborrar
Forsa 9 gös

Gösfiske 2011-06-08

Då var det dax för lite fiske igen. Vinden har inte avtagit än men vad gör det. Det har varit rätt kraftig vind den senaste veckan och gör jigg fisket lite svårare. Idag så följde Rickard och Marcus med så vi var full båt igen.
Åkte ut lite tidigare idag runt kl 18:30. Tempen i vattnet har kommit upp till 17-18 grader igen trots vinden. Fisket i dag var lite blandat men rätt mycket smått. vi lyckades lura 2 fiskar över 4,5kg någon på 3kg och några strax uner 3kg. Annars var det ganska smått. Marcus fick nytt PB igen på 4,6kg. Jag lyckades lura den största för dagen på 6kg prick. Det var en roligt pass och vi slutade fisket runt kl 00:30. Vi fick totalt 13 Gös + en liten Gädda.
Dem stora fiskarna gick klart tillbaka och tog endast upp någon fin lite matfisk.

Jag 4 gös ( 6kg största)
Marcus 8 gös (4,6kg största)
Rickard 1 gös + 1 gädda (2,5kg största)

Gösfiske 2011-06-05

Nu sitter jag och emelie i en solstol i stockholm och jag tar en god öl.. Tänkte jag skulle skriva lite om gårdagens fiske som vi hade. Marcus hörde av sig till mig igår i ett mess och fråga om jag var sugen. Visst kan vi åka ut och bestämde att vi skulle ut efter kl 20. Jag hörde även av mig till Forsa för jag visste att han var sugen. När vi var på väg ut såg vi rätt mycket båtar inne i kanalen.." Kan det va så att det blåser mycket där ute" Vi tog löpet ut i vågorna och vi var nästan ensama där ute. Det blåste rätt mycket och tempen i vattnet hade sjunkit kraftigt igen. Tempen låg nu på ca 15,5 grader. Jag tog 2 st gös ganska snabbt medans Marcus bytte jigg.. Fisket släppte lite senare och vinden började avta. Jag fick den största för kvällen på 4 kg och Forsa klipper en på 3,96 kg. Marcus får även en fin Gös på 3,5 kg. Tycker fisket var bra trots vädret. Totalt blev det 11 Gös och rätt mycket tapp.

Jag 5 gös
Marcus 3 gös
Fors 3 gös

Mycket trevlig kväll

Gösfiske 2011-06-04

Härlig dag och det rycker i gös tarmen. Har varit kanon varmt i dag med strålande solsken och då blir man lite sugen. Jag och Ante bestämde att vi skulle ut ikväll. Jag hämtade upp honom strax efter kl 6 och efter det hämtade vi båten.. När vi väl kom ut så drog Ante en fin gös ganska snabbt. Blev 2 gös ganska tidigt på kvällen annars ganska trögt. Tempen i vattnet låg på 18,5 grader och det var nästan helt vindstilla med lite krusning i mellanåt.
Lite senare släpper fisket lite och det kommer igång. Blev totalt 14 Gös och 2 gäddor för kvällen. Största gösen tog jag på 3,6+ kg. Ante tar en över 3kg också. Strax efter klockan slagit midnatt gav vi upp pga av vädret. Det började blåsa som fan och vi begav oss hemåt.

Jag 7 gös
Ante 7 gös + 2 gäddor

Fyrudden 2011-06-02

Var det dax för lite gäddfiske. Jag och Marcus hade bestämt att vi skulle iväg idag. Vi hade planerat att vi skulle till fyrudden idag och lägga i båten på Ekön. Vi hade väl inte förväntat oss det bästa fisket idag då det börjar bli sommar och det var strålande solsken ute. Men ett par st skulle vi väl kunna lura upp till båten iaf. Vi stannade till i Söderköping för att handla lite frukost och tanka upp båten. Trodde faktiskt det skulle vara varmare i vattnet än det var.. Det var endast 9.5c i vattnet och det trodde vi inte att det skulle vara idag. Vi provade många gamla ställen idag men det var ganska trögt över allt. Det som kom upp i båten idag var bara smått men det är skoj ändå. Så blev det ett dubbelhugg för oss idag också. Var lite större fisk som följde med och Marcus tappar en lite finare strax utanför båten.
Det blev totalt 10 gäddor upp i båten idag och det är rolig fart i fisken nu. Livliga gäddor och kraftfulla hugg. Det var en rolig dag iaf och solen har tagit riktigt bra i ansiktet.. Har varit riktigt skönt på sjön idag och vi avslutade dagen med lite mat i Valdermarsvik..