Fiske 2011-05-29

Idag var det ju Mors dag så det har varit ganska lugnt. Men när jag var på väg hem från stan fick jag ett mess från Haag. Han undrade om jag varit ute nåt i helgen och jag sa att jag skulle ut ikväll. Han kom ut strax efter kl 18 och vi hämtade upp båten och skulle prova lite annat idag. Vi började med trolling som inte gav nåt resultat idag. Sen provade vi lite vertikalt. Efter en stund blev det vanligt spinn och då fick jag en fin Gös.
Lite senare provade vi vertikalt igen och då klev det på 2 gäddor ganska snabbt.. Annars var det ganska trögt med lite nafs. 14.5 grader i vattnet

Sugen på Gäddfiske igen!

Har pratat lite med Marcus om att åka iväg o fiska lite gädda i skärgården igen. Det kan vara skoj att komma iväg lite innan tempen sticker iväg för mycket innan sommaren kommer. kommer senare att lägga upp när vi varit iväg på detta..Kommer även lite mer gösfiske snart

Gösfiske 2011-05-27

Var det dax att ta ett gös pass igen. Rickard hörde av sig och var sugen. Rickard kom och hämta mig med båten laddad på trailern. väl ute på sjön blåste det en del men jag tog en gös ganska snabbt. Efter en stund blev det nästan helt vindstilla innan ovädret kom. Rickard lyckades få 2 mindre gösar under kvällen okcså. Fisket var ganska trögt men en temp på 14grader. Det blev ett ganska kort pass då vi begav oss innåt i spö regn.

Gösfiske 2011-05-22

Jag och matte bestämde att vi skulle ta ett pass idag. Matte hade precis monterat stolarna i sin båt och vi skulle ut och prov vertikala lite. När vi väl kom ut så blåste det för mycket och vi fick söka upp en grundtopp inåt land.
Matte klipper på en fin Abborre, gädda och en liten gös där medans jag tappar 2 fisk. Vi åkte utåt lite senare och Matte klipper på 5 Gös och jag får en Gädda + en fin Gös på 3,45kg Det var rätt mycket vind idag och tempen i vattnet låg på 12.5c och är på väg uppåt igen.

Totalt idag
7 Gös
2 Gäddor
1 Abborre
Mattes Racer..

Gösfiske 2011-05-19

Jag och Haag pratade om att åka ut igen o fiska lite Gös. Haag var fiske sugen som fan och hade pratat med Robban på stan. Jag va lite mer osäker om jag skulle följa med ut eftersom jag hjälper min flickvän att hitta en bil som hon måste ha. Men det blev fiske iaf. Jag fick med mig Matte och Forsa i min båt. Haag och Robban i andra båten. Ikväll blåste det rätt bra men vinden avtog lite grann men vinden kom tillbaka. Matte klipper 2st gös ganska snabbt och Forsa får en på mitt spö. Jag får en min mat gös lite senare. Haag klipper på några och Robban får sin första gös ikväll denna säsong.

Gösfiske 2011-05-16

Jag hade tänkt att jag skulle fiska med Haag och Janne idag men så blev det inte.. Marcus hörde också av sig och var sugen. Helt plötlsigt var vi 2 båtar som åkte ut. Vi kom ut lite senare runt kl8. Gick skit trögt med endast lite kontakter. Ganska hård vind i början men avtog senare på kvällen. Vatten tempen hade sjunkit ganska fort igen pga av vädret.. Det gick lite bättre för den andra båten med lite Gös i båten + en bonus gädda. Tillslut så lyckades jag lura en fin på 3.5kg

Gösfiske 2011-05-15

Jag och Marcus hade bestämt att vi skulle fiska idag.. Forsa var sugen så han följde också med.. Det var lite lustigt väder idag..  Ibland mycket vind och sen nästan helt stilla.. kändes nästan som att vindarna kom från alla håll. Vi var tvugna att åka in till land en stund för det kom ett skapligt åskväder med regn. Var lite halv segt idag. 3 Gös totalt och 4 Abborrar. Vi bestämde oss för att åka hem skapligt då det började blåsa upp mera.

Gösfiske 2011-05-11

Vi bestämde att vi skulle ta ett jigg pass. Jag, Marcus och Haag i min båt och Forsa åkte med Matte..
När vi kom fram till stället så fick matte ett par snabba gösar och det hördes över hela sjön..medans vårat ankare lossnade hela tiden och vi fick ingen gös.. Vi forsatte fiska och Haag klipper på ett par st medans det går lite trögare för oss och helt plötsligt blev det tyst i Mattes båt..
Haags fina under kvällen väger 6.2kg och fångades på film.
vinden började avta mer och det blev lite varmare igen. Det enda som hände för mig denna kväll var någon kort drillning och några hugg. Detsamma var det för Marcus men när vi hade bytt ställe så klipper det på en fin fisk för Marcus och det visar sig vara ett PB för honom. 4.4kg.
5gös totalt i min båt och Matte fick en fin gös i sin båt på 7.1kg
Nu blir nästa fiske pass på söndag...

Gösfiske 2011-05-09

Robban ringde upp mig idag och frågade om jag var sugen på att fiska lite idag efter jobbet..
Riktigt fint väder idag med och eftersom det gick bra igår så kunde man väl ta ett pass till idag för att prova lite Gös.. Hem efter jobbet o packa grejorna till fisket. Robban fick stå för båt idag och vi begav oss utåt vid 18 hugget. När vi väl hade kommit fram så fick Robban hugg nästan direkt. En fin Abborre kom upp i båten.. Det var ganska så trögt idag med lite nafs till att börja med. Vi trodde det skulle vara ganska så lugnt ute idag men det blåste rätt så friskt ute på sjön idag. Jag klipper på en stadig Gös på 3.12 kg efter en stund och det var bra fart i denna.. Efter en stund klipper det på en Gös till för mig.. Vi byter ställe och jag får ett kalas hugg men det släpper efter en stund. Efter någon sekund smäller det för Robban vid båtkanten men det visar sig vara en Gädda..
Robban klipper även en till Gädda efter en stund och då bestämmer vi att åka tillbaka till första platsen. Där blir det ett tapp för Robban och det var allt för denna tur..
Det blev 3 olika sorter idag
Gös 2st
Gädda 2st
Abborre 1st

Skön och rolig kväll med Robban
Nu kommer det många sköna kvällar framöver

Gösfiske 2011-05-08

Ikväll var det dax att fiska lite gös igen. Jag och Haag åkte ut en sväng och ankrar upp på ett bra ställe. Det börjar bra då jag tar en på första kastet. Sen hade vi rätt mycket kontakter men inget som ville upp. Efter ett tag så smäller det igen. Vi hade riktigt skoj fiske ikväll..Det blev ett pass på ca3 timmar. Man hade nästan kontakt i varje kast men dem var lite försiktiga. Totalt blev det 8st gös ikväll och vi fick 4 var.

St:anna Pike Open våren 2011

Gick upp 03:45 för att göra iordning allt till tävlingen. Hämtade Robban 04:30 för att åka och hämta båten. Sen begav vi oss mot stan för att hämta Marcus. Idag var vi laddade för dagens tävlingen och hade bestämt i förväg att vi skulle åka utåt för att fiska.
43 st lag idag och vädret var på topp.. Solsken och lite krusning på vatten ytan..
Robban klippte 2st ganska snabba fiskar i början medans det gick trögt för mig och Marcus.
Senare efter kl12 så började fisket komma igång. Efter en stund så hade alla fått fisk och det var längre gädor upp i båten. Vid kl 15 så var det dags att åka inåt för att avlsuta tävlingen..
Totalt så fick vi ihop 227cm på dem 3 längsta fiskarna. (Topp 10)

Längsta fiskarna 77,5 cm
75,5 cm
74 cm

Det var en riktigt rolig dag iaf.