Gösfiske 2012-05-31


Jag hade bestämt fiske med Marcus idag och det var vertikalt som stog på schemat. Har fiskat väldigt lite vertikalt sen båten blev klar men nu så kommer det bli mer framöver. Det har varit lite finjusteringar på båten men nu är allt färdigt men det kommer säkert något mer på resans gång. Vi körde en stund igår och leta fisk och till en början var det trögt. Men sen hade vi lite kontakter och fick lite grann. Jag plockade en fin gös på 3,7kg ganska grunt och det var ett riktigt fint hugg.. Den var på flera gånger men sen satt den på en Fin-s jigg.. Marcus tog 2 st ganska snabbt efter varann och hade roliga hugg. Det kom även lite regn under kvällen som inte var kanon skönt men det gör ju inget om man får lite fisk.. När regnet hade lagt sig så tog vi en fika med en skaplig smörgås för efter det så skulle vi lägga ankare för att kast jigga lite grann. Marcus tappade en riktigt fin precis vid båten och det var inte den ända han tappade.. Marcus hade inte fisken på sin sida ikväll och fick endast 2 totalt för kvällen. Jag plockade lite mer gös under kvällen och fick iaf 4st

Totalt 6 gös upp i båten och tycker det är skapligt för vädret som var..



Riktigt nöjd med båten nu..


Mitt gamla lod som jag hade där bak förut har jag nu till vertikal fisket.. Fungerar klockrent och ett riktigt bra lod.. Ser allt skit bra.. Bak i båten har jag nu en HDS-5(combi).
Kommer lägga rätt mycket tid på vertkalt nu. Blir bara tvungen att göra om givar fästet och förlänga det lite. Sen blir det kanon..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0