Trolling 2012-03-25

Då var det dax för lite trolling fiske idag. Jag, Marcus och Ante hade bestämt för idag. Vi åkte från mig vid 07.45 och sen skulle vi hämta båten för att sen bege oss mot sjön. Väldigt fint och skönt väder idag men ganska mycket vind i mellanåt. 4,2 grader i vattnet och vi hade väl inte förväntat oss super bra fiske. Men tycker det var helt ok idag. Blev 4 fisk på den korta turen idag. Dem 2 första gick på nästan direkt och sen tog det en stund. Men sen blev det ett dubbelhugg. Var väldigt smått idag men skoj ändå och alla fick känna på sprattel idag. Vi slutade till lunch tid och får ta ett nytt pass när tid ges..

Antes lilla gädda...

Gäddfiske 2012-03-24

Idag var det dax att blöta båten. Jag mötte upp Robban nere vid bryggan vid 09:30.
Idag skulle vi ut och prova lite gädda. Det var kanon väder och jätte lugnt på sjön till en början.
Efter en stund började det blåsa rätt skapligt och då gav vi upp.
Fisket var trögt idag och det var bara Robban som lyckades få fisk idag. Robban fick 2 mindre gäddor idag och vi körde bara ett kort pass på några timmar..

Fiskemässan Kista 2012-03-23

Nu var det dags att åka på fiskemässa.. Jag hämtade upp Haag och Janne i stan och sen åkte vi mot Stockholm..
Blev väl inte jätte nöjd iår och tycker mässan ser likadan ut varje år.. Själv var jag inte ute efter något speciellt och det blev bara 2 wobbler för fin del. Haag köpte ett spö iaf. Pratade med en trevlig kille på Hr-boat och snackade lite skit. Han visste om min blogg och tyckte om mitt bygge.. Sånt är alltid skoj att höra att man får lite respons...
Innan vi skulle hemmåt blev det lite lunch i Södertälje..

Även mycket fina båtar att kolla på..

Köpte faktiskt en groda som jag ska prova iår.. Ser farlig ut men ska bli skoj att testa..

Strömmen Norrköping 2012-03-18

Vaknade idag och blev lite sugen på fiske igen. Kände att jag hade lite att ta igen sen igår när det inte blev något. Jag åkte in så jag var inne till kl. 11. Jag fiskade i drygt 2 timmar och idag var det lite skönare ute. Idag blev det en liten havsöring men väldigt liten sådan. Den fick simma tillbaka fort efter en liten bild. Idag provade jag enbart vanliga drag. Kanske blir ett pass på tisdag igen innan jobbet och på fredag blir det sportfiske mässan i Kista.. Ska bli skoj o se om det kommit något nytt..

Inte så stor men lite sprattel iaf..Dem små är starka dem med..

Strömmen Norrköping 2012-03-17

Blev lite sugen på fiske idag så jag åkte in och tog ett litet pass. Det var ganska kallt ute så overallen fick följa med idag. Fisket var väldigt trögt idag och det blev inte ett skit. Jag blev av med lite flugor och sänken idag.. kändes som jag fastnade hela tiden.. vilket skit. Fisket kan ju inte gå bra jämt och ska man ha någon stor havsöring så är det bara att nöta. Begav mig hemmåt efter ett par timmar och får ta ett nytt pass snart.

Fiskevård..

Vad finns i Zalt väskan?? Nu var det länge sen sedan den var öppen.. Så jag öppnade upp den för att kolla in lite inför säsongen...

Fick lite tid över ikväll och började kolla över fiske väskan för säsongen. Kollade igenom wobbler i väskan så allt såg shysst ut med krokar o diverse tillbehör. Har bytt lite krok på favorit betena..
Skoj och ha mycket prylar när man ska till Mon o fiska.. Största problemet är att man inte behöver ha så mycket wobblers eftersom man fiskar offtast med 4-5 beten. Hade visst 85 beten i väskan bara för gäddfisket... Och då är det bara Jerk och lite spinn...Hmm.. Men det är ju en hobby och ett väldigt stort intresse..

Tänkte jag skulle visa lite av innehållet i väskan..

Buster jerk Tail-beten Diverse jerk, spinnflugor och spinnare
Mini+bandit Bomber+Diverse Zalt
Lite Bananer och vanliga skeddrag..

Detta är vad min Zaltväska sväljer..Kanske inte ser så mycket ut men väskan är jävligt tung....
Tror inte jag behöver köpa nåt på fiskemässan iår.. Det skulle i så fall vara nåt speciellt.. Det värsta är att man bedriver annat fiske också.. Jigglåda, Trolling beten, Havsöringslåda,flugfiske och en hel låda för Ul....Tur att man inte är så skadad när det gäller fiske...Våran båt tar hem priset i Mon i vår... Asg.. Lycka till grabbar..

Fiske sugen...

När man ser det fina vädret så blir man så grymt sugen på fiske. Hade tänkt att jag skulle fiska lite i stan idag men jag ska få lite besök idag så det blev inget. Men jag får ta något pass i veckan som kommer i stället. Det tar inte så lång tid nu innan man kan fiska från båten. Men innan vår fisket kommer igång så är det lite som ska fixas.. Kanske blir någon timme bland fiskeprylarna i kväll

Vårfiske 3 Dagar 20-22 april

Våren börjar närma sig och det är snart dax för vårat roliga fiske.
Vi blev ju några fler denna gång och det blir ju bara skoj med lite nytt folk. Totalt blir det 4 stugor alla stugor får stå för sin egen mat och dryck. När alla kommer på fredagen så är det bara att börja fiska när man känner för det. Vi kan ju samlas i söderköping vid Shell macken vid kl 07 för att sen åka samlad trupp till Mon..

Tävlingen kommer vi att köra på Lördagen och mätplankor delas ut på fredag kväll. 100kr per skalle om man ska vara med på tävlingen och pengarna går till båten med dem 3 längsta gäddorna för dagen. Ett vandringspris till samma båt också. Den båten som får priset måste även vara med på höst fisket för att kunna överlämna priset om det blir en ny vinnare då. Tänk på att ha en kamera med kabel så bilderna kan läggas in i datorn under kvällen för att granskas.

Båtmässan 2012 (Stockholm)

Nu har man kommit hem från årets båtmässa. Klockan var nästan 22:30 när jag var hemma och det blev en hel dag. Vi åkte upp vi kl 10 på förmiddan eftersom det öppna vid 12. Det har varit skit trevligt idag. Många fina båtar att kolla på och skoj att jämföra olika märken. Det finns ju i alla priser och vissa båtar går ju aldrig köpa för en annan om man inte skulle vinna på lotto.. Var inne i en båt för 8,5 miljon och den var ju inte att leka med.. Var som en lyxvånning på ett hotell.. Sen är det ju roligt att kolla in lite fiskebåtar.. Var skoj att se 460 fishing från hr. Men jag tyckte det kändes så där faktiskt.. Mitt bygge är lite bättre..

Dubbelmontage på en Anytec.

Nya Silver Wolf 510.. Mycket fin båt..

Mycket fin och manlig motor...skaplig utombordare..

Strömmen Norrköping 2012-03-04

Blev ett par timmar i strömmen på eftermiddan.. Åkte in så jag var inne till kl13 för att kasta av mig lite. klockrent väder idag men ganska så kallt i luften. Fisket var trögt idag och det ända som fastnade på kroken var ett cykeldäck.. Bättre lycka nästa gång.. Nu på onsdag blir det båtmässan i stockholm. Tack Marcus på Skeppa för biljett till mässan.