Gösfiske 2012-05-26

Rickard och jag bestämde fiske till kvällen. Jag passade även på att fråga Matte om han ville följa med eftersom jag var hemma hos honom och tog en öl. Matte packade iordning allt och vi begav oss hem till mig. Precis när vi kom hem till mig för att hämta mina prylar så kommmer Rickard med båten. Det var en kanon kväll med endast lite vind men ute på sjön så blåste det mer och gjorde fisket svårt. Men vinden avtog senare och det blev verkligen njut fiske.
Vi hade många kontaker och tapp ikväll men vi lyckades få 18 gös ikväll.

Jag tog dem största fiskarna för kvällen på 4,7kg, 4,7kg, 4kg och 3kg. Hade riktigt skoj ikväll med roliga drlillningar.  Tycker det var ett lyckat pass och bra fiske.

Jag 9 gös
Rickard 7 gös
Matte 2 gös

Gösfiske 2012-05-25

Marcus hörde av sig och var sugen på gösfiske.. Jag satt fortfarnde i bilen ifrån stockholm och var på väg hem. Vi bestämde att vi skulle se till kvällen om vi skulle ut och fiska. Efter en stund så hade vi bestämt oss och det var kanon väder ikväll. Vi åkte ut runt kl 20:30. Vi fiskade på ett par platser och hade lite kontakter.
Vi lyckades få 6 gös upp i båten idag och hade rätt mycket tapp. Vi var bara ute i ca 2,5 timme och fick ge upp sen pga av oväder. Det kom in världens åsk väder och precis när vi hade tagit upp båten så började det blåsa och regna..
Marcus höjde sitt pb ikväll till 5.5kg. Jag körde med lite lättare grejor ikväll och det var rätt skoj att få fisk på. 3 gös fick jag iaf på Ul  och det är skoj..

Jag 5 gös ( största 2.6kg)

Marcus 1 gös (5.5kg)

Gösfiske 2012-05-23

Jag var lite sugen på fiske ikväll och jag ringde Benny för att kolla av läget lite. Benny var också sugen och vi bestämde för att ta ett litet pass till kvällen. Jag var lite sen eftersom jag hade hållt på med bilen efter jobbet. Men direkt när jag kom hem så packade jag prylarna för att sen hämta båten. Benny mötte upp mig vid rampen för att vi skulle komma ut så fort som möjligt. Det värsta var att jag hade tagit med mig fel maskin till båten och hade plottern kvar hemma. Men jag tog Bennys bil hem och jag var tillbaka efter 10min. Det kan bli lite tokigt när man blir stressad. Sen var vi redo..
Det blåste mer än vi trodde och när vi kom fram så tog inte ankaret som det skulle.. Men då säger Benny..."Jag har en på" Efter en lång drillning visar det sig vara en gädda på 9,5kg.. En riktigt fin Bonus gädda.

Benny lyckades även fånga 3 gös medans jag hade det riktigt trögt ikväll. Jag hade endast massor av tapp men till slut lyckas jag landa en liten gös.

Benny 3gös + 1 Gädda
Jag 1 gös

Gösfiske 2012-05-20

2012-05-20 jag gädda 2gös 1gädda
matte 1 gös 2 gäddor
robban en gös
vi avbryter fisket tidigt
Var det dax att prova fisket igen. Matte frågade om vi skulle ut ikväll och prova gös. Robban blev också sugen och följde med oss. Jag hämtade upp Matte när jag var klar för att sen bege oss mot garaget och hämta Mattes båt..
Det var dags att blöta hans båt lite ;) Vi hade allt klart och väntade på Robban vid bryggan. Innan vi skulle åka ut fick Matte lite problem med kylningen till motorn och det visade sig vara igentäppt i munstycket. Efter en stund kom vi iväg ut för att prova fisket. Var ganska trögt ikväll men vi fick lite fisk upp i båten iaf. Vi åkte hem ganska tidigt eftersom det blåste en del och gjorde fisket svårare. På väg hem så strulade Mattes båt igen.. Nu var det en tänd kabel.. Nu är det dags för service Gosse....

Jag 2 Gös + 1 Gädda
Matte 1 Gös + 2 Gäddor
Robban 1 Gös

Gösfiske 2012-05-13

Gösfiske igen...! Robban ringde och kollade av läget. Jag var i förrådet och fixade och vi bestämde fiske till kvällen.
Jah hämtade båten och vi möttes upp vid rampen. När vi väl kom ut till platsen där vi skulle fiska blåste det som fan.
Vi fick sätta om ankaret flera gånger innan det fastna och det var väldigt svår fiskat. Robban Klipper på en gös nästan direkt och jag får en fin på som jag tappar precis bredvid båten efter en lång drillning. Både jag och Robban ser fisken simma iväg. Säkert 6kg+....helvetes vilket skit.. Men,men.. Fisket kan ju inte gå bra jämnt..För mig var det väldigt trögt idag medans Robban fick lite gös.. Jag hade bara lite kontakter och vinden gjorde det svår fiskat, Efter en stund så blev vädret bättre och jag får ett kalas hugg precis under båten. Men det visar sig vara en skaplig gädda i stället för gös. Robban klipper 5 gös ikväll och största på 4.25kg. Robban lyckades även fånga 2 mindre gäddor också. Det var en skoj kväll men ganska trögt för mig.. Vi gav upp rätt tidigt. Kan lova att jag kommer leva rätt länge på dem 2 passen jag har haft innan. :)

Fiske vård

Söndag och lite sovmorgon.. Idag hade jag inte något planerat och tänkte då om jag skulle fixa lite mied mina fiske prylar. Fixade iordning lite i förrådet för mina fiske spön och gjorde även service på min front motor.. Erfodras lite tid när man har samlat på sig lite prylar genom åren.. Har lite som jag skulle behöva göra med båt och trailer också men det tar vi en annan dag. Rullar och stödhjul på vagnen ska bytas ut och diverse.. Det märks att man använder sina saker.. Funderar även på att montera en elvinch på trailern eftersom båten är ganska tung i mellanåt och det beror på vad man har för utrustning monterad i båten. Plattform med stolar och allt så blir det lite vikt att veva..Får se vad det blir för något. ska man ha nåt vettigt så är det rätt dyrt.

Gösfiske 2012-05-12

Var det dax för lite gös fiske igen. Jag och Marcus hade planerat ett pass ihop idag. Vi skulle åka ut lite senare idag hade vi bestämt eftersom vi båda hade lite annat att göra först. Under dagen har det varit skit väder men blev bättre under eftermiddagen. Marcus kom hem till mig vid ca: 17 och vi lastade in allt i bilen för att sen hämta båten.
Vi började med lite vertikalt som var ganska trögt. Vi hade lite kontaker och jag tappar en fin. Efter en stund kliver det på en stadig gös på 5.5kg.. Riktigt skoj. Marcus lyckades även få en Gädda som klipper på rätt bra. Vi byter plats och ankrar upp för lite jigg fiske. Börjar med en smörgås och lite kaffe.. Sen börjar det smälla i spöna.. Marcus får en fin gös på 4,7kg och blir Pb för honom. Jag lyckades få några fler på denna plats och medelvikten var fin ikväll. Vi hade kanon fiske i måndags och ikväll var det väl inte sämre.. Jag plockar 4 ganska fina gösar på denna plats och Marcus Tappar en riktigt fin efter en lång och hård drillning. Den som han tappade var enorm kan jag lova..

Jag 5 Gös ( 6kg, 5,5kg , 5kg 4,7kg och en mindre på dryga kg..)

Marcus 1Gös(4,7kg) + 1Gädda

Har varit en kanon kväll med mycket kontakter och tapp men vi lyckades få 7 fisk upp ibåten ikväll
All fisk gick tillbaka.

Ganska så bra start för mig iår.. En så länge en på 6,3 och 2 på 6kg. Ett par st över 5.. Skoj fiske detta..

Gösfiske 2012-05-07

Nu var det dax att testa fisket igen. Jag och Haag skulle ta ett pass efter jobbet idag. När man kom ner för att traila i båten så kunde man ju inte tro att fisket skulle sluta som idag.. Jag pratade med några och dem hade fått lite grann men det hade varit ganska trögt. Det hade varit rätt mycket båtar ute idag och det har ju blåst en del. Men nu till kvällen hade det lugnat ner sig och var kanon. Hade kontakt nästan direkt och ett kalas hugg. Men inget som ville sitta kvar. Efter en stund klipper det på igen och visar sig vara en fisk på 5,64kg. Kommer även upp en lite mindre gös för mig i båten. Haag hade trögt fiske med endast kontakter men lyckades få en liten gädda vid båten.

Vi byter plats och då händer det igen. Jag får en på 5.5kg och sen går vikten uppåt. Landar en fin fisk på 6kg och kvällens största på 6,3kg. Får även en liten mindre fisk där. För övrigt så var det väldigt mycket kontaker men inget annat som ville sitta kvar efter mothuggen.

jag 6st gös
Haag 1 gädda
största gös 6,3kg 6kg 5,64kg 5.5kg + 2 mindre
Jag 6st gös

Största gös 6,3kg 6kg 5,64kg 5.5kg + 2 mindre

Vilken kväll...Fy fan så skoj

Gösfiske 2012-05-06

Jag och Rickard åkte idag. Rickard hade monterat ny propp på sin motor som han ville ut och  testa. Det var svårt att prova båten fullt ut eftersom det blåste en del. Den blev starkare iaf. Sen var vi ju tvungna att fiska lite oxå för det hade vi oxå bokat in.. Det var fint väder men riktigt kallt i luften. Fisket var riktigt trögt men Rickard lyckades få 3 olika sorter. Abborre, Gädda och en fin gös.

Gösfiske 2012-05-02

Kanon väder idag och hade inte alls planerat fiske ikväll. Emelie ringde till jobbet idag och frågade om jag skulle fiske ikväll.. "Det hade jag väl inte tänkt svara jag..." Hon skulle iväg med tjejerna ikväll och grilla... Hmmm vad ska jag hitta på då tänkte jag... Skit bra väder...Nästan ingen vind...Jag ska fiska efter jobbet...Ringde Robban flera gånger men fick inget svar.. Men Robban ringde upp efter ett tag och jag fråga om vi skulle fiska en sväng..
Vi möttes upp vid 18 och jag hade båten redo.. Vi hade väldigt mycket kontaker och hugg ikväll men fisket ville inte sitta på jiggen... Blev en varsin Gös och en Gädda var iaf.. Men det var njut väder och väldigt skönt.. Får vänta några dagar så kommer fisket igång på allvar..Vi får se när nästa pass blir. Ska tydligen bli lite sämre väder ett par dagar nu. Ett litet bakslag enligt prognosen. Men jag har lite jag skulle behöva fixa med båten så länge om det blir dåligt väder.

En skaplig smörgås och lite kaffe så blev kvällen räddad.. Mmmm.

Gösfiske 2012-05-01

1:a maj och dax för lite fiske. Jag, Haag och Rickard åkte ut för att prova idag. Vi hämtade båten ganska tidigt för att prova på förmiddan. Kanon väder och nästan helt vindstilla.. Det var endast lite krusningar i mellanåt. Ganska trögt idag och efter en stund klev det på en på mitt spö.. Lite senare fick Rickard sin. Blev 2gös upp i båten idag och då räknar jag inte med den lilla som Haag fick.. Den var riktigt liten..

Gösfiske 2012-04-30

Blev ett kort pass på eftermiddan. Det blev endast några hugg och det var allt..