Gösfiske 2013-08-26

Denna kväll var det gös på schemat. Haag och Matte skulle med ut idag. Vi började lite vertikalt och slutade med kast jiggning. ingen direkt stor fisk idag men ett antal iaf. Jag fick 8st och kanske största runt 3kg som gick av vid båt kanten. Matte och Haag fick ca 4-6 var denna kväll. Var en riktigt skön kväll iaf med mycket kontakter.

Vättern 2013-08-24

Kl. ringde tidigt denna morgon. Gick upp vid 04 och gjorde i ordning allt för dagen. Källgren kom strax innan kl 5 och vi drog i väg med min båt mot Vättern. Vi hämtade även upp Matte på vägen som skulle med idag. Vi skulle prova att vertikala Röding idag. Det var svårt att hitta fisk idag. Vi provade även lite trolling idag utan resultat. Senare på dagen bytte vi plats och hade rätt många följare med på lodet men ingen som ville hugga. Blev tyvärr ingen Röding idag och det var fler båtar som körde med noll resultat

Provfiske SSFK

Jag och Matte skulle prova lite fiske i vår sjö i klubben. Har tagits grov gös och gädda där men dem ville inte idag. Vi provade det mesta men får lägga lite mer tid en annan dag och se om det fungerar.

Hjullager byte på min Tiki Bt-700

Har dragit på detta jobb väldigt länge men nu var det dax. Det började redan tidigt i våras då en bekant frågade om jag kollat mina hjullager. Näe det har jag inte gjort svarade jag men jag ska kolla. Oljud om båda sidor. Då tänkte jag hur länge detta har varit. Då var trailern bara 2,5 år när jag kollade. Det är ju trots allt vagga på trailern så man behöver ju inte backa i så långt och årsmodellen är 2010.
Tog kontakt med Tiki trailers och efter ett par mejl svarade dem. Detta tar vi inte på garantin sa dom. Konstigt tycker jag eftersom det verkar vara ett vanligt fel. Nu har jag iaf köpt nya lager på stan och det ska monteras i morgon.

Gösfiske 2013-08-20

Dax för lite fiske igen. Var ganska hård vind idag så vi fick börja på ett annat ställe. Lite senare hade vinden avtagit och vi kunde bege oss mot andra ställen. Mycket fisk som var intresserade men inte direkt komma till hugg. Efter en stund släppte det och det kom upp 8 gös i båten iaf.

Gösfiske 2013-08-18

Jag och Matte skulle ut en sväng. Skulle köra lite pelagiskt och sen prova båten efter servicen. Blev 4 gös detta pass

Service båt

2013-08-15.
Idag var det dax för service på motorn. Hämtade båten samma dag. Blir nog en liten sväng på söndag för att prova att det fungerar som det ska.

Gösfiske 2013-08-13

Dax för lite fiske och besök från Stockholm. Peter och Jesper skulle följa med idag och dem kom ner till 14 hugget. Vi fixade i ordning båten och var ute till 15:30. Började med att köra lite abborre iaf. Sedan blev det gös och jag fick en i början. Var ganska trögt fiske men det blev lite gös iaf. Peter fick ett par små och jag en mot slutet på strax över 3kg.

Semester

Nu är det semester tider och det ska hinnas med lite mer fiske fram över hade jag tänkt. Har varit lite och fixa med hemma också. Har även hunnit med att göra spö hållare till garaget så man får ordning och reda;) Båten har även fått en skaplig tvätt och ett vax lager. Det blir även snart en årlig service på motorn också.

Gösfiske 2013-08-05

Skapligt väder och det skulle bli dax för gösfiske. Jag tog med mig en vän ut som inte fiskar så mycket. Kan ju då va skoj o komma ut lite i fin båt;)
Även Källgren och hans son var med i sin båt. Vi började med att vertikala lite men det var trögt som fan. Mycket fisk runt grunden men inget som ville fastna. Hade endast på ett par st. Lite senare ankrade vi upp för att kast jigga lite.
Blev 7 gös i min båt och Mattias fick 2 mindre gösar. Största för kvällen drygt 4kg och 3,8kg

Trolling 2013-08-02

Idag var det trolling på schemat. Jag skulle följa med Källgren till Vättern för att se om vi kunde lura något. Källgren hämtade mig 05:30 för att sen åka vidare. Framme precis efter 07 för att sen göra i ordning allt i båten. Sen var det dax att traila i;

Källgren fixade djup riggarna och jag lade ut paravan spön. 10 spön ute och det gäller att man håller koll då.
Det började nästan hugga direkt. Det blev 4 godkända rödingar idag av 12st i båten + 1 tapp.
Var en riktigt skoj idag och bra väder. Det var strålande sol och så här i efter hand så bränner det skapligt i kroppen men det är det värt efter bra fiske.

Nästa gång hoppas vi även på större fiske och någon lax lr öring

Gösfiske 2013-07-27

Idag skulle jag och Matte ut. Vi åkte ut rätt skapligt på förmiddan för att prova lite. Vi körde pelagiskt och även botten vertikalt. Svårt att hitta ekon och köra på idag. Vi lyckades få 10 gös idag och största på strax över 3kg.

Gösfiske 2013-07-20

Linda och Peter från Stockholm kom på besök idag. Gösfiske stod på schemat under kvällen. Vi provade lite vertikalt och även kast jiggning.
Det blev 6 gös och 3 gäddor.

Lax trappan Norrköping

10 juli var vi ute med gänget från jobbet och käkade lite mat. Blev lite öl och även en promenad förbi lax trappan som är ganska ny gjord. väldigt läckert byggt iaf och hoppas det kommer fungera.