Gösfiske 2012-07-27

Fredag och jobb veckan slut. Ikväll hade jag tänkt mig lite fiske och jag fick med mig Robban ut ikväll. Det var rätt mycket vind och jag hade varit nere tidigare idag och kollat in vågorna. Det avtog lite till kvällen men blåste upp lite igen. Det var inte den vindstyrkan som vädergubbarna lovat. Men fiske blev det iaf och det blev svår fiskat. Kom ut strax efter kl. 21 och körde några timmar. Det blev totalt 5 gös och 2 gäddor. Fick ett kalas hugg men det var ju klart en gädda på 5,2kg. Gösen vi fick ikväll var i fin kondtion, men ganska liten i storleken..Även den lite mindre gösen klipper på rätt bra. och det gäller att man håller i spöt.

Jag 3 gös + gädda
Robban 2 gös + gädda
Bonus gädda på 5,2kg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0