fiske ssfk


Robban drillar fisk

Idag bestämde jag och Robban att vi skulle provfiska vårat Flugfiske vatten som vi har i våran fiskeklubb. forsande vatten och riktigt fin miljö,
Vi var nere strax efter kl 9 på morgonen och fixade iordning våra flug spön.. Sen blev det kaffe och fart mot vattnet.. Det small på fisk nästan direkt för oss och jag lurade en öring som kämpade på bra.. Sen blev det även en regnbåge för mig. Robban fick 2 öringar och ena var riktigt fin och kämpade på bra. Robban lurade även upp någon mer. Vi fiskade knappt 2 timmar och sen gav jag upp eftersom jag hade annat på schemat.. Det var riktigt skoj att se att det fanns lite fiske iaf.. Vi såg även Minken som gjorde oss sällskap bland stenarna.. Ett riktigt fint djur men det är synd att den tar fisken.. Men det är ju bara låta den vara.. Nästa vecka ska jag även ha hand om våran fiske odling.. Dem ska matas varje dag och vi har en vecka var att sköta..


Min öring som jag lyckades lura.. All fisk gick tillbaka såklart.


Riktigt skoj prov pass på fluga idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0