Gösfiske 2012-06-10


Rickard ringde och frågade om vi skulle fiska en stund ikväll.. Jag funderade lite och vi skulle avakta lite och se vad det skulle bli för väder. Var ganska ostadigt väder med åska i luften och helt plötsligt började det regna som aldrig förr. Men det avtog efter en stund och vi begav oss mot sjön. Ute på sjön så var det ju lite vind som vanligt och det kom lite regn i mellan åt. Vi började med vertikalt och vinden gjorde det svår fiskat. Vi hade lite kontaker men inget som ville sitta. Efter en stund gav vi upp med det och började kast jigga i stället. Jag fick fisk nästan direkt och sen blev det trögt för mig.. Vi bytte plats för att leta fisk. Rickard började få rätt mycket fisk men det mesta var ganska smått..  Helt plötlsigt hade Rickard fått 8 gös och jag bara 2 Men det är lika skoj för det.
Det är roligt när det blir lite fisk i båten iaf. Totalt fick vi 10 gös upp i båten och rätt mycket tapp.. Ikväll var det bara smått och jag fick den största på drygt 2.3kg. Nu blir nästa gös pass på Torsdag eftersom jag är ledig på fredag... Eller om det blir vertikalt på fredagen..

Jag 2 Gös
Rickard 8 Gös

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0