Gösfiske 2012-05-02


Kanon väder idag och hade inte alls planerat fiske ikväll. Emelie ringde till jobbet idag och frågade om jag skulle fiske ikväll.. "Det hade jag väl inte tänkt svara jag..." Hon skulle iväg med tjejerna ikväll och grilla... Hmmm vad ska jag hitta på då tänkte jag... Skit bra väder...Nästan ingen vind...Jag ska fiska efter jobbet...Ringde Robban flera gånger men fick inget svar.. Men Robban ringde upp efter ett tag och jag fråga om vi skulle fiska en sväng..
Vi möttes upp vid 18 och jag hade båten redo.. Vi hade väldigt mycket kontaker och hugg ikväll men fisket ville inte sitta på jiggen... Blev en varsin Gös och en Gädda var iaf.. Men det var njut väder och väldigt skönt.. Får vänta några dagar så kommer fisket igång på allvar..Vi får se när nästa pass blir. Ska tydligen bli lite sämre väder ett par dagar nu. Ett litet bakslag enligt prognosen. Men jag har lite jag skulle behöva fixa med båten så länge om det blir dåligt väder.




En skaplig smörgås och lite kaffe så blev kvällen räddad.. Mmmm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0