Gösfiske 2012-05-07


Nu var det dax att testa fisket igen. Jag och Haag skulle ta ett pass efter jobbet idag. När man kom ner för att traila i båten så kunde man ju inte tro att fisket skulle sluta som idag.. Jag pratade med några och dem hade fått lite grann men det hade varit ganska trögt. Det hade varit rätt mycket båtar ute idag och det har ju blåst en del. Men nu till kvällen hade det lugnat ner sig och var kanon. Hade kontakt nästan direkt och ett kalas hugg. Men inget som ville sitta kvar. Efter en stund klipper det på igen och visar sig vara en fisk på 5,64kg. Kommer även upp en lite mindre gös för mig i båten. Haag hade trögt fiske med endast kontakter men lyckades få en liten gädda vid båten.

Vi byter plats och då händer det igen. Jag får en på 5.5kg och sen går vikten uppåt. Landar en fin fisk på 6kg och kvällens största på 6,3kg. Får även en liten mindre fisk där. För övrigt så var det väldigt mycket kontaker men inget annat som ville sitta kvar efter mothuggen.



jag 6st gös
Haag 1 gädda
största gös 6,3kg 6kg 5,64kg 5.5kg + 2 mindre
Jag 6st gös
Haag 1 gädda

Största gös 6,3kg 6kg 5,64kg 5.5kg + 2 mindre




Vilken kväll...Fy fan så skoj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0