Trolling 23 september

Dax för att prova det första ordentliga trolling passet för denna höst. Jag och Marcus hade bestämt fiske idag pch båda var riktigt sugna på detta fiske. Marcus kom till mig strax innan kl 06 och vi kopplade båten och åkte. Riktigt härligt väder idag och nästan ingen vind. Mulet till en början och efter lunch kom solen fram i omgångar.
17.2 grader i vattnet och vi hade väl inte direkt väntat oss kanon fiske.
Vi fick ett nafs nästan direkt som inte ville vara kvar och första fisken som synade båten kom efter ca 45min.
Fisket var skoj och riktigt bra fart i gäddorna. Bra längd och snittvikt.
Det blev 12 gäddor totalt och fördelat på 6st var. Jag tappade 2 tyngre under drillning. Blev även dubbelhugg och några fler tapp
Riktigt skoj fiske denna dag men vi avslutade ca 13:30 för att bege oss hemmåt. Tack Wigren för denna gång


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0