Gösfiske 2012-07-29

Idag var det dax för lite pelagiskt vertikalt fiske.. Vädret var bra till en början och riktigt skönt. Men det började blåsa upp och gjorde fisket svårt. Hittade ett par fina ekon som inte ville vara med. Fick upp 3 i båten men det var ingen direkt storlek. Åkte hem skapligt..

Gösfiske 2012-07-27

Fredag och jobb veckan slut. Ikväll hade jag tänkt mig lite fiske och jag fick med mig Robban ut ikväll. Det var rätt mycket vind och jag hade varit nere tidigare idag och kollat in vågorna. Det avtog lite till kvällen men blåste upp lite igen. Det var inte den vindstyrkan som vädergubbarna lovat. Men fiske blev det iaf och det blev svår fiskat. Kom ut strax efter kl. 21 och körde några timmar. Det blev totalt 5 gös och 2 gäddor. Fick ett kalas hugg men det var ju klart en gädda på 5,2kg. Gösen vi fick ikväll var i fin kondtion, men ganska liten i storleken..Även den lite mindre gösen klipper på rätt bra. och det gäller att man håller i spöt.

Jag 3 gös + gädda
Robban 2 gös + gädda
Bonus gädda på 5,2kg

Gösfiske 2012-07-24

Vädret var på topp under dagen men blåste rätt mycket.. Tänkte jag skulle skita i fisket pga av att jag jobbar nu. Men runt kl. 20:30 ringde jag Lunda i fiskeklubben och frågade om han var sugen. Visst drar vi ut en sväng och jag hämtade upp honom och sen tog vi hans båt ut ikväll.. Vi var ute till 22-tiden och det blev en kort tur. Det var kanon skönt på sjön ikväll och vindstilla. Det blev 6 gös upp båten och jag tog den största på 5,1kg. Lunda klipper en på 3,3kg och sen får vi några mindre. Kom hem skapligt och sov skönt iaf.

Jag 3 Gös
Lunda 3 Gös

Gösfiske 2012-07-20

Idag blev det en liten kort sväng för att prova pelagiskt igen. Strålande solsken och varmt som f..
Idag fungerade lodet som det skulle igen iaf. Hittade inga direkt stora ekon och när man väl hittade något så ville dem inte ta betet. Dem gick endast upp och kollade och så skit dem i det. Efter en liten stund så kommer det en vattenskoter.. Hmm det var Matte som kom ut och kollade läget. Satt ihop skotern med båten och det gjorde ju inte fisket lättare. Efter en stund bytte jag jigg igen och det small direkt. Matte provade också och han fick en gädda. Nu är semestern slut och jag får klämma in lite jigg fiske någon kväll. Det värsta är att det kommer igång så sent om man ska kastjigga. Vertikalt blir det nu bara på helgerna framöver.

Gösfiske 2012-07-18

Har varit skit dåligt väder nu ett tag. Såg prognosen att det skulle bli fint till kvällen. Ringde Robban och frågade om vi skulle ta ett pass. Vi åkte ut redan vid 18 tiden. Vi hade lite kontakter när vi kom ut men ganska segt mellan huggen. Fick ett kraftigt hugg och trodde det var en gös.. Visades sig vare en Lake. Den lilla fisken lr vad man ska kalla den var jävligt stark för att va så liten.. Trodde heller inte att den kunde hugga på som den gjorde.. "skoj".
Vi fick även en varsin gädda och totalt 8 fisk upp i båten.. Blev lite blandad pott idag men skoj ändå. Vädret var på topp och det var länge sen det var så här lugnt på sjön. Riktigt najs tur idag.

Jag 2 Gös ( 1gädda + lake)
Robban 3 Gös + 1 gädda

Gösfiske 2012-07-15

Idag skulle jag och matte ut och köra lite pelagiskt vertikaltfiske. Vädret var ju som vanligt. Mycket vind och så kom det kraftigt med regn mot slutet. Fisket var svårt idag. När man väl hittade några fina på lodet så tappade jag bort dem direkt. Och det var väldigt dåligt med ekon idag. Matte fick känna på ett hugg iaf och jag fick en liten gös iaf. Blir bättre fiske nästa gång. Även denna gång strul med lodet.. fattar inte vad det är. ibland fungerar det as bra och ibland stannar bilden upp och visar inget djup.. den som vet vad det är kan gärna tala om det.. Har provat med ny givare men spelar ingen roll..Hmm

1 gös för mig..

Gösfiske 2012-07-14

Ikväll skulle det bli lite kast jiggning. Haag kom ut till 19,30 tiden och jag och Matte stod redo. Vi hämtade båten för att sen bege oss iväg mot sjön. Fisket var riktigt trögt ikväll och vi hade lite kontakter. Alla fick gös i af och Haag fick även en liten gädda

Jag 2 gös

Haag 1 gös + 1 gädda

Matte1 gös

Gösfiske 2012-07-10

Idag var det dax för ett pass igen. Marcus var sugen och hämtade upp mig på eftermiddan. Vi gjorde allt klart och tankade upp båten för att sen dra iväg. Det var riktigt svårt att hitta bra fisk att köra på idag och det var trögt i mellanåt. Det blåste rätt mycket idag igen och gjorde även fisket svårt. Men vi lyckades få några iaf och Marcus fick nytt Pb. Gös på 7,02kg. Blev även en på 3,5kg och en mindre för honom. Jag fick ett kalas hugg och det blev en lång drillning men det visar sig vara en skaplig gädda.. Gäddan vägde 7kg och var en rolig fajt.. Bra bonus fisk iaf. Lite senare fick även jag en gös.. Blev 5 fisk upp i båten idag och får ladda för nästa pass.

Grattis Marcus till Pb idag.. Och bra håvning av mig... ;)
Det blir större fisk snart till oss..

Gösfiske 2012-07-09

Blev ett kort pass i värmen idag.. Fick med min underbara flickvän ut på sjön idag för att fiska lite. Vädret var ostadigt men varmt som f.. till en början.. Senare kom det in åskmoln och det blev lite sämre väder. Idag var det pelagiskt fiske på schemat. Blev kontakt direkt och jag letade vidare. Fisken var väldigt försiktig till att hugga men jag lyckades lura 3st iaf på den korta turen. Var riktigt skoj att Ekolodet fungerade bra idag och att det blev bra med givaren.. Största fisk på 3.6kg idag.

Gösfiske 2012-07-05

Rickard och jag var ute först på dagen.. prova lite vertikalt... strul med ekolod och vi gav upp tidigt. Rickard fick en iaf och jag något tapp..
Fiskade senare på kvällen. 10 gös största på 3,64kg

Jag 7 gös
Rickard 3

Nu blir det att hålla på med båten och byta givare till lodet.. Ska skifta givare med den andra enheten.
Sen blir det att ställa in hds 5 ordenligt..

Gösfiske 2012-07-02

Idag var det gösfiske på schemat och jag blev medbjuden i en fin båt. Blåste som fan igen..Det var ett riktigt skoj pass och jag har lärt mig massor på fisket idag. Man kan nog aldrig bli full lärd. När jag kom ut idag så trodde jag ju inte att det skulle sluta så här bra.. Jag missade någon i början men sen gick det bättre. Jag tar en på 4,92kg och min största idag på 8,08kg.. Nytt årsbästa.. yes. jag fick även 2 lite mindre..

Har varit en jätte trevlig dag och mygg fritt.. Tack för underbara bilder.
Topp idag 8,28kg 8,08kg 6,22kg 5,2kg 4,92kg 4,5kg. totalt 16 gös

Gösfiske 2012-06-30

Jag och Marcus var ute en stund på förrmiddan för att trimma in prylarna. Det blåste som fan och var svårt att hålla båten på plats. Vi gav upp Skapligt och tog oss en bit mat. Senare på kvällen hade vi bestämt träff med 2 personer som skulle med oss ut. Dem var intresserade av vårat fiske och vi var ute en stund på kvällen.. Det blev några små gös och några gäddor annars var fisket trögt. Det var mycket trevligt sällskap.