Nya prylar

Idag kom det ett paket på posten.. Alltid skoj att hämta ut saker man beställt.. Tänkte jag behövde en nu varm tröja tills vi ska iväg nästa helg och så blev det en nu keps.
Beställde även 2 st nya beten. Tror att Zalt-tail kommer att leverera fin fisk nästa helg.
Blev även en ny spinnare modell mindre.. Själv tycker ja dem lite större är lite för tunga att fiska med så denna blir nog bra.

10 dagar kvar!!

Nu gossar är det bara 10 dagar kvar tills vi åker. Hoppas alla är lika taggade som jag. Nästa torsdag kväll ska jag och Ante inhandla maten som vi ska ha med oss. Vi kommer även att försöka åka rätt tidigt eftersom vi ska hämta nyckeln till stugan 06:30 i söderköping.. ;) Glöm inte att ha med er mat för första dagen. På fredags kvällen blir det gemensam mat och kanske även bastu för den som vill.
The Big Jerk of Thropy
Gick av stapeln för första gången våren 2009, då vi var 6st båtar i västervik. Matte och jag fick vinsten då och sedan dess har vi varit för några deltagare för att köra tävling. Men nu tyckte vi det var dax igen. VEM TAR DETTA I ÅR!!!???
Den som får sitt namn 3gånger på priset får behålla den..

Imorgon kommer Matte att lämna in vandrings priset för gravering. Har fixat till skyltarna nu ikväll som sitter på priset. Kommer bli fint som fan till slut. stora skylten är 24cm bred och höjd 7,5cm. Dem små skyltarna för vinnarna och årtal är, 7,5cm bred och höjden ca 2cm. Ska bli skoj att se vem som kammar hem priset iår.
Tävlingen kommer att ske på lördagen och det är dem 3 längsta totalt för båt som räknas för dagen.

Idag beställde jag även lite prylar på nätet som jag VAR tvungen att ha..;) Blev en ny keps, tröja och lite beten..
Prylar kan man ju inte få för mycket av..

nu är det dags att gå att lägga sig..

Strömmen Norrköping 2011-09-26

Åkte in till stan igår kväll för att ta ett fiskepass. Träffade upp Haag inne i stan för att fiska tillsammans. Det var ännu ett trögt pass utan något. Men det var skönt att kasta av sig lite. Hoppas fisket kommer igång snart så det kan leverara lite fisk under oktober månad iaf.

Nya Dekaler

Har monterat lite nya dekaler på båten i helgen. fint ska det va..

Nu är det inte lång tid kvar tills vi ska till Mon.Endast 12 hela dagar kvar.. Det ska bli roligt som fan att komma iväg och fiska lite.

Kulturnattfiske Norrköping 2011-09-24

Idag var det dax för lite fiske i norrköping. Tävling idag mellan 18-22. Det har tagits rätt stor fisk i veckan på 12,3kg och över 9 så chanserna på fisk verkar ju finnas. Jag åkte in till stan så jag var inne till ca 17:30 och begav mig till en bra plats. Det var mycket folk ikväll och då blir det lite träligt att fiska. Måste ha sån koll på grejorna hela tiden.. Provade flera ställen ikväll men för mig blev det inget. Jag tror även att jag provade alla olika tubflugor och färger som jag hade men det var ändå inget som ville hugga.. Men det var ett par som fick rätt så fin fisk ikväll iaf. Det var skönt iaf att komma in och kasta av sig lite. Mörkret kom fort och jag begav mig hemmåt vid 22-tiden. Det blir nog att åka in lite veckan och prova igen. Imorgon blir det nog att hålla på med båten lite grann.

Fiske 2011-09-17

Då var det dax för lite fiske igen. Jag hade bjudit med mig Alex från skeppa idag för att prova lite gös.
När vi kom ut så var det precis spegelblankt och vi hade varsin kontakt runt 13 meters djup. Om vädret fortsatte så här så skulle det ju bli en kanon dag. Men helt plötsligt så blåste det upp som bara den och det gick inte vara kvar att fiska.. Vi provade att lägga ankare 4-5 gånger men det funkade ej.  Så jäkla tråkigt när det äntligen var bra väder och sen blev det en flopp av allt.. blev ingen fisk denna gång. Tack för trevligt sällskap Alex..

Strömmen Norrköping 2011-09-12

Idag efter jobbet åkte jag till skeppa marin för att jag skulle fixa min plotter. Det skulle in en ny mjukvara pga av att det har varit lite små fel. Jag har den gamla mjukvaran och det har kommit 2st efter den. Men det krånglade att ladda in den så jag får hämta den senare. Alex på skeppa skulle höra av sig imorgon om hur det går.
Jag passade även på att fiska lite i strömmen när jag var i stan. Ganska så skönt och stå och kasta lite mitt i stan.
Efter en stund så får jag ett kalas hugg och verkar vara ganska stadigt. Men efter en stund så ser jag att det är en gädda.. Typiskt.. Inte den sorten som jag var ute efter nu ikväll. Det blev ett ganska kort pass och begav mig hemmåt vid halv 8.

Fiske 2011-09-11

Jag och Matte tänkte vertikala lite idag men det var trögt som fan och det blev ingen gös idag.. Såklart så kom det lite regn och blåste fan.. Vi bestämde oss för att prova lite abborre i stället och vi lurade 2st var.. Åkte hem rätt tidigt och gav upp fisket för idag. Hade tänkt att ta ett pass på tisdag. Blir nog att prova strömmen i Norrköping lite. Återkommer om vart jag fiskar..

skärgårds fiske 2011-09-09

Äntligen fredag och ledig från jobbet. Nu skulle det bli dax för lite fiske. Matte o jag hade bestämt att vi skulle åka till fyrudden idag för att ge ett nytt försök på gädda. Sist vi var ute var det lite för varmt i vattnet. Vi åkte vid 7-tiden och var nere vid strax kl 9 efter alla ärenden. När vi väl var framme så fixade vi iordning allt och traila i. Det kommer bli en kanon dag och vrål skönt idag.! klart väder med strålande solsken.. "Kan det bli skönare på skön då.." Medans Matte parkerade bilen så försökte jag lura någon abborre och fick en till slut. Matte provade åxo men hade inte turen med sig.

Nu skulle vi bege oss utåt för att fiska lite gädda. Vatten tempen låg på strax 14,5 till 15 grader och var bra mycket lägre än sist. Hur skulle detta gå idag..
Jag fick en gädda på andra stoppet och det såg lovande ut men dagens fiske var ganska segt.. Det tog väldigt lång tid mellan huggen och det gjorde att fisket blev segt. Efter vi hade käkat lunch så tog Matte ett försprång och låg före med ett par fiskar men det släppte mot slutet. Vi fick totalt 10 gäddor idag och fördelat på 5 vardera. Det blev även något tapp och såg lite mer fisk. Det har varit en kanon dag och roligt som fan.

Det var även skoj idag och prova nya jerkspöt. Daiwa spö med lite lägre kast vikt.
Megaforce Red Jerk spö 6,3' 50-120g 2-delat
Och grymt skoj att drilla fisk på..

Nya HR-460 fishing

Efter Jag och Marcus hade fiskat igår så träffade vi en trevlig kille när vi hade trailat upp båten. vi stod och snackade skit rätt länge och vi pratade om allt möjligt.. Han tyckte jag hade en riktig fin båt och frågade om jag hade en färdig byggd båt från HR-Boats men jag sa att allt är eget. Tagit lite tips och trix från nätet. Jag sa även till honom att jag tror att dem inte har någon sådan båt..
Men jag hade helt fel. Jag satt och tittade lite på nätet nu ikväll och visst hade han helt rätt.

HR`S nya 460 Fishing. Denna båt är framtagen främst för dem som vill fiska. Längd 4.65m stor styrpulpet som är en utveckling av det populära 440-skrovet, Bredd: 1.88 meter.. Båten är förberedd för elmotor fram och bak. Båten kan även extrautrustas med 2st snurrstolar, kastplattform, m.m

Måste säga att det är en riktig frän och tuff båt.

Hr-460 fishing(Nyhet 2011)

Hr 440sc (2010) vertikal edition

Fiske 2011-09-04

Då var det dax för lite fiske igen. Jag och Marcus skulle ut idag och vädret var på topp. Det värsta var att det blåste rätt mycket men man kunde ju hoppas att det skulle lugna ner sig lite. Idag skulle vi köra lite vertikalfiske efter gös och vi begav oss utåt mot djupet. När vi väl kommit ut mitt på sjön så blåste det åt helvte för mycket.. Men vi provade lite iaf och Marcus hade något nafs. Lite senare åkte vi inåt mot lugnare vatten men fisket var lika trögt där.. Efter en stund tänkte vi att vi skulle köra lite abborre i stället eftersom gösen inte ville vara med. Det blev ett par abborrar för Marcus och en liten gädda för min del.. Inget vidare fiske idag men det var riktigt jäkla skönt när det inte blåste...
Nya friska tag till nästa pass och hoppas det går bättre..

Höstfiske 3-dagars ( info )

En båt har hoppat av så nu är vi 4 båtar och 8pers. så det blir perfekt till stugan.Vi är ett bra gäng och det kommer bli skit skoj. Det kan vara lite små kallt på kvällarna så vi får fixa lite ved så vi kan elda i kakelugnen. Så får vi väl ta och ordna bastun nån kväll. Som sagt så kommer alla få lägga lite mer cash till mat så vi inte behöver äta soppa.. Men det är ju små penagar i slutändan..

Så nu slapp någon att sova i soffan iaf..

Vore bra om benny kunde fixa mätplankor..
Har du lust att fixa vandringspriset matte??(lämna in för gravyr)

Nu är det inte lång tid kvar tills vi ska åka. 7-9 oktober är det som gäller( Fredag till Söndag) Eftersom det ska bli lite smidigare i år så betalar vi in i förskott. Dels för att ha lite mer koll på vem som har betalat och att man inte behöver ligga ute med pengar på någon faktura.
Har räknat på det hela och det blir 500kr per skalle inkl mat.

Glöm inte att ta med sovplagg och kudde.

Vi kommer att åka ganska tidigt på fredagen och vi försöker hålla samlad trupp då. Tid kommer senare.
Hoppas alla tål det mesta inom mat väg....

Tävling kommer att ske på lördagen och då är det lagtävlingen och ta med pengar till detta. ( 200kr båt)
Vi kommer att köra med vandrings priset + prispengar och jag ska se om jag kan ordna nåt annat pris oxå.

Uppställning av båtar...

Båt 1 ( jag + Haag)
Båt 2 ( Matte + Benny)
Båt 3 (Wigge + Robban)
Båt 4 ( Ante + Bobby)

Fiske 2011-09-03

Jag och Benny åkte ut rätt så tidigt idag för att prova lite gös på djupet. Det ända som blev vara några kontaker så det var rätt segt idag. Vi åkte inåt och skulle prova lite abborre i stället. Benny klipper på en gädda och efter en liten stund kommer det en modell större och tar den tvärs över.. Den ger aldrig upp heller.. Gäddan släpper taget och tar på nytt..Häftigt att se. Jag får även en lite gädda och så blev det några abborrar. Roligt att jag fick med det på film.. Vi gav upp rätt så tidigt då Benny hade annat att göra. Vi traila upp båten men jag parkerade den inte i garaget ifall jag skulle ut lite senare under kvällen..

När jag kom hem så frågade jag Emelie om hon var sugen och fiska lite Abborre.. Klart hon ville följa med och vi åkte ut en sväng. Det var fortfarande trögt men det blev lite abborrar och en gädda iaf. Det blev en kanon kväll men vi fiskade bara fram till 19 tiden. Sen var det dax att ställa in båten och hämta pizza... Skönt att ta det lite lugnt ikväll och ta några öl. skål