Gäddfiske 2010-05-23

Blev lite fiske i söndags igen. Vi var 2 båtar som fiskade.
Matte i min båt och robban i marcus båt..
Min första fisk var en brax..Hmmm inte direkt det man ville ha på kroken.
Fick 4st gäddor i min båt. Tur att man fick en själv iaf.
Jag har inte sett så mycket följen som det var och det var fina bitar som var med..
Men dem var försiktiga och bara lukta lite på betena. Dem gick tyvärr inte lura upp i båten.
Typiskt för just denna dag var att jag och matte hade valt 6st beten åt varann..
Sist vi gjorde det så lurade vi 20 gäddor in i båten..

Robban och marcus fick 8st i sin båt. Det är iaf skönt och komma ut på sjön lite..
frisk luft och lite kaffe är inte dumt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0