Gäddfiske 7-10 oktober (Fyrudden)

Dag1
Vi har varit iväg en sväng nu. Har varit skit roligt och bra fiske.
Jag och Ante åkte i min bil och Matte åkte med Benny.
Vi möte upp haag i stan, där han stog redo med båten. vi tankade upp båten
och drog vidare mot fyrudden.
Torsdag morgon som vi åkte så regna det som bara den och fortsatt hela dagen.
Så på kvällen var man lite fuktig i kläderna. Det var bra fiske ändå.
Jag, Benny och Ante lyckades få upp 10 gäddor i båten.
dagen toppade 5,6 som störst och 5,2kg i min båt.
Så klart blev det en grundstöt för mig och skadade propellern lite..
Men det är väl sånt som händer ibland.. Det finns ju dem som lever på att tillverka nya saker..



Dag 2
Nu var det fredag och wigge och Robban kom ner idag. Så nu var vi 3 båtar helt plötsligt.
Vi hade ju tjuv trännat en dag innan nu och kollat ut lite ställen.. Hoppas det blir bra fiske idag igen..
Det var ju ändå lite trögt igår..
Idag gick det snäppet bättre.. Vi topppade av alla 3 båtar med 29st landade gäddor i båten.. Dem andra båtarna fick 17st vardera.
Helt klart godkänd pass.. ( fast vikten var ju inte dem största.)

Lite dubbelhugg och så är skoj




Dag 3
Nu var det dags att traila ner båtarna igen....


Tacklat och klart....

Tredje dagen blev 14 gäddor för oss i båten och som vanligt rätt mycket tapp.
Själv har jag nog inte varit med om att man har tappat så mycket gädda som alla har gjort under helgen..
 





Dag 4
Blev det bara lite fiske på förrmiddan. 2st gäddor i min båt och jag hade 4 tapp.
Totalt om jag ska sumera helgen så har det varit jävligt bra och roligt fiske..
Bra fart på fisken.
vikten har ju inte varit på topp men antalet är ju rätt skoj ändå..
I min båt lyckades vi få 53 st pikes och 120st totalt på 3 båtar..
Det har varit ett jävligt roligt sällskap, god mat och dryck..




Kommentarer
Postat av: Ante

2010-10-15 @ 09:28:43
Postat av: Ante

fan va kul det va!

2010-10-15 @ 09:29:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0